måndag, oktober 22, 2007

frukost

De flesta människor äter i stort sett samma frukost varje dag.
Det är väl det enda mål mat man inte tröttnar på samma sätt på.
Jag menar, tänk om man skulle äta spagetti och köttfärssås varje dag, man skulle lätt lessna efter nån dag bara.
Jag äter samma sak varje dag, men så har jag mina perioder.
Just nu är äter jag:
2 wasa sport med mini-keso, skivad tomat och lite salt på toppen.
Kaffe med mycket mjölk dricker jag till det.

Sen har jag några varianter till som jag periodar på:
-Havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk.
-Svartvinbärste och 2 skivor lingongrova.
-2 wasa sport med Mildost, tomat/gurka och kaffe. [den är väldigt lik den jag äter nu, fast med "spännande" mildost]

Vad äter ni till frukost?
Några variationer?
Kanske några nya frukostidéer man kan prova...?

2 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Du vet ju redan vad jag går igång på på helgerna.

I övrigt periodar jag på Wasa veteknäcke med philadelphia och marmelad, eller mannagrynsgröt med jordgubbssylt som maken gör.

Kanske beror min ohälsosamma frukostlivsstil på att jag är uppfödd på rostad bröd med jordnötssmör och ett stort glas apelsinjuice?

Kajsa sa...

Jag är också hemskt mycket periodare vad gäller frukost, dvs exakt samma sak varje morgon under en period. Just nu sedan en bra tid tillbaka; frysta hallon som snabbt får tina medan jag duchar (eller i micron) och sen klipper jag gärna en apelsin men oftast (eftersom jag egentligen är citrusöverkänslig och inte bör äta så myclet apelsin) ett äpple över och fyller upp tallriken med A-fil. Till dricks earl grey-te med mjölk.