söndag, oktober 21, 2007

Luftade lungor och drömmar

Vi har kompisar som bor i hus i Huddinge.
Ett sött 20-talsstenhus på en söt liten tomt (som jag säkert nämnt förr att jag är avundsjuk på)
De bjuder in oss några gånger om året, vi får komma och städa undan på deras tomt, rensa och elda i en gammal tunna, till barnens stora förtjusning.
Ja, barnen älskar det!
Vi grillar korv och marsmallows, snackar, spelar boll och luftar våra lungor med den friska luften.
De är så gulliga som bjuder in oss stadsfamiljer, vi i lägenhet med barn.
Så, idag var östermalmsfamiljen och vi där.
Skitmysigt!
Så, nu är vi hemma, med välluftade lungor, röda kinder och trötta leenden på våra läppar.
Men, vi känner också att vi behöver ett litet hus med liten tomt.
Så vi kan lufta barnen lite mer och oftare.

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Låter häärligt!
Men hus Anna!? jag trodde du var en lägenhetsräv ;-)

CATOVENTURE sa...

Ni bara inbillar er. Östermalm och lgh vinner i längden. Lätt!

Kajsa sa...

Hus på heltid eller på fritid?? Hus jämt verkar läskigt.. tänk när det är mörkt och du är ensam hemma och någon knackar på rutan.. huga!

[attle] sa...

fru kaos - jooo, men jag drömmer om hus till och från.

cato - kanske. Jag är ombytlig och snabb i svängarna :-)

kajsa - sluuuta, nu ger du mig husångesten tillbaka. Vi bor kvar ett tag till. Är ju för sjutton mörkrädd! :-)