fredag, oktober 26, 2007

underbart!

I förrgår blev Love sur och sprang bort och satte sig på berget och surade. Jag bromsade vagnen och började gå mot honom, men Elis, 3,5 år stoppade mig och sa.
-Mamma, jag kan gå och muntra upp honom.

"Muntra upp", är inte det lite roligt av en 3,5-åring att säga?
Snacka om att de små kastrullerna har öron.
Tidigare samma dag hörde jag honom säga till sin kompis på dagis.
-Ska vi leka det? Är det ett bra förslag, Hugo?
"Ett bra förslag"
Även det låter så roligt ur min mellankilles mun. Dessutom pratar han med rullande rrr sedan han var 2 år.

Love har börjat intressera sig för att skriva och frågar om vi kan skriva ett ord så han kan skriva av det.
Alldeles nyss:
-Mamma, kan du skriva virvelvind?
Jag gjorde det. Han skrev av och ritade en stor virvelvind bredvid.
Virvelvind av alla ord.
Det är så fantastiskt vackert!

Underbara ungar!

2 kommentarer:

mallan marushka sa...

lovely!

Som Astrid, dig guddotter du vet, hon tränar hårt på ordet sofistikerad, tror det sitter till tvåårsdagen ;))))

Kram på dig vännen!

[attle] sa...

mallan - Astrid. Astrid... Låter bekant. Guddotter sa du? ;-D
Fasiken vad jag saknar er! Puss