lördag, oktober 27, 2007

God morgon Sverige!

Bajsboll.
Det känns inge roligt att stiga upp 6.42 en lördag.
Minsteman vaknade och gör sin morgontoalett precis bredvid min säng varje morgon. Jag liksom vaknar av stånket bredvid mig. Det oglamourösa småbarnslivet.
Det är bara att släpa sig upp och fixa.
Men, det är kolsvart, becksvart, tokmörkt, skitmörkt ute och alla andra sover.
Endast tomten är vaken.

Tomten...
Bara 2 månader kvar till jul.
Det var ju sommar nyss!
Nu - Kaffe.

God morgon Sverige!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En del tycker illa om att man kommenterar nåt annat än själva inlägget- men jag tar en risk: ville bara säga att jag gillar din blogg!
Har du fyra killar alltså?

mallan marushka sa...

okej nästa lördag kan vi ju ha en chat. Varför varför kan aldrig J gå upp.
Slapp dock poopet jag i morse jag hade istället en j**ligt tjatig soon to be tvååring som gnällsjöng "lällinglällinglälling" tills den arma modern gick upp och gjorde den förbannade lällingen och genomled ännu ett Dora the explorer avsnitt. Kom med nåt nytt liksom!

[attle] sa...

anne haavisto - Tack! jag blir bara jätteglad! :-D Jag har 3 söner som det är nu :-)

Mallan - morgonstund har guld i mund... eller inte ;-)