fredag, november 09, 2007

fel sida

Idag känns allt så himla jobbigt. Jättejobbigt!
Jag svär och gormar inom mig för minsta lilla motgång. Och det behövs inte mycket för att det ska kännas som en motgång idag.

Med risk för att låta som en psykopat...
-Det är lite för varmt hemma, så jag känner mig nästan svettig och svullen.
-Jag kände mig torr imorse och smörjde in mig med en lite för oljig body lotion, så kläderna klistrar på ett jobbigt sätt mot huden.
-Jeansen sitter extra illa idag.
-Det är tamigfan sladdar överallt i vår lägenhet. Stora ormbon. Jag avskyr sladdar i trasselhögar.
-Det är sand på golvet som fastnar under mina varma fötter. Och jag måste vara barfota, annars dör jag.
-Jag dammsuger och det finns inte ett fritt hörn i vår lägenhet. Hatar att inte kunna dammsuga ordentligt in i hörnen och mot väggarna vid golvlisterna.
-Allt jag rör vid vill Tage leka med. Städar jag undan stora grävskopan, drar han fram den igen.
Städar jag undan småbilarna, drar han fram dem istället. Dammsuger jag soffan, ska han krypa upp där.
-Vi har för mycket skor på hallgolvet.
-Jag borde hinna städa badrummet, skura golven och byta lakan också, men ska hämta ungarna tidigare idag.
-Jag måste slå in alla paket till det där kalaset i eftermiddag.
-Det finns ingen som helst (frisk) luft i lägenheten.

Allt sånt här gör mig galen idag. Det finns tusen andra småsaker, men jag kan inte lista allt.
Jag tror att jag har vaknat på fel sida idag. Psykopatsidan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade in till din blogg och jag vet inte om jag gett mig själv tillkänna? *s* Vill ju inte spionera, direkt.

Jag känner iaf igen ALLT av det du skriver om idag. Den där sidan du vaknat på brukar jag med vakna till. =)

Alla de där TUSEN sakerna som man MÅSTE göra och så fort man gjort en sak så har listan vuxit och blivit ännu längre. *suck*

Nåja, idag har jag gömt den där listan och jag foskuserar på att göra ingenting. Det behöver man oxå göra ibland.

Hoppas det gick bra att shoppa presenter.

Trevlig helg!

Tjockalocka sa...

Efter två Vab-veckor känns det precis så nästan hela tiden... Att vara hemma gör ju att man lever i skiten s a s.

Anonym sa...

Äntligen fredag, älskling!
Skönt eller hur?!

Puss /T

Kaos-Anna sa...

Livet är underbarft!
Kolla min blogg snart, lite hemma hos bilder kommer jag att visa. Det är INTE gulligt....Puss på dig min vän.

Yogamamma sa...

Jag brukar ha sådana dar också. Det har vi alla. I alla fall vi som vågar erkänna det.
Jag brukar tänka att vissa dagar bara behöver ta slut. För imorgon känns det bättre. Tro mig.
Trevlig helg!

[attle] sa...

annasv - Välkommen hit! Skönt att göra ingenting! Jag hann med lite av det jag tänkt, men inte allt. men jag mår ganska OK nu i allafall. Trevlig helg!

jennie - sant, så sant! Hoppas dina barn blir friska snart. Sjuka barn är jobbigt för föräldrarna också.

T - eller hur. Det verkar krävas lite frustration för att få en mysig fredagskväll :-)

Fru kaos - fast, det där var väl inte så farligt :-) Puss på dig också!

act as if - skönt att höra att jag inte är helt onormal och framför allt inte ensam :-) Trevlig helg!

Trevlig helg på er alla!

Kajsa sa...

Hoppas helgen är bättre än fredagen. Det blir för mycket hem ibland när man går hemma.. och sladdar - jag har funderat i flera år på var folk gör av sina sladdar? Hur gör man? Våra är, precis som du skriver, över hela lägenheten, och jag hatar det!