söndag, november 11, 2007

vintern är här

det bekräftar inte bara den lilla snön på marken utanför och minusgraderna.
Nej, magsjukan är på besök.
Tage är den drabbade.
Jag la mig ganska tidigt igår men vaknade upp med ett ryck kl.0.46 av att Tage kräks i sin spjälsäng.
Det var till att riva ur alla sängkläder, in med allt i tvättmaskinen och sen dra igång kräkkarusellen.
Kräkbyttor, papper, trasor, handdukar, vatten, vätskeersättning och oron.
Jag satt vaken med honom i famnen, hjälpte honom att kräkas med korta, jämna mellanrum ända fram tills kl.3.20. Jag höll mig vaken med hjälp av filmen "Prozac Nation" som gick på 5:an igår mellan 01.25 - 03.10.
Därefter glesade kräkorna ut sig och jag la mig igen, med honom tätt intill.

Är det något jag verkligen hatar så är det just magsjukor och kräksjukor.
Jag hatar dem så innerligt!
Min stackars lilla Tage.
Nu får vi se om det sprider sig som en löpeld... Nackdelen med stor familj ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Stackare!!
Jag var själv väldigt orolig igår, när Una diarréade ner 2 ombyten kläder och under kvällen började jag själv må illa.
Det är verkligen sååå äckligt/jobbigt/påfrestande med magsjuka/vinterkräksjuka!!

Hoppas att Tage kryar på sig och att ni andra skonas.

[attle] sa...

hanna - Det finns inget gott med magsjukor, förutom att man snabbt förlorar nåt kilo, men för barnens del är det bara dåååligt! Usch!
Tack och hoppas ni slipper nåt värre.

Anonym sa...

Usch! Ja, vinter är ju magsjukornas tid! Hoppas Tage mår bättre och att ni andra inte blir smittade!

[attle] sa...

annasv - tage mår bättre, men inte hans bror :-(