lördag, november 24, 2007

förberedelser

Imorgon är det dags för Loves lite sena födelsedagskalas.
Han fyllde 5 år, för 5 månader sedan, men eftersom alla är borta då kör vi kalas nu.
Också ett sätt att liva upp mörka, tråkiga november.
Så kalas för Love och hans dagiskompisar.
Sjörövarkalas blir det.

Jag har hängt upp 22 svarta jolly roger-ballonger blandat med 8 guldballonger på snören i taket. Hängt upp guldserpentiner.

ballongerna i taket

Vi har köpt 447 stycken chokladguldslantar.
Love har ett döskalleflaggspel och svarta ballonger i sitt tak, i sitt rum.
Sjörövarkläder är fixade.
Armarna ska tatueras fulla imorgon. Skäggstubb ska sminkas dit. Ögonlappar på.

Vi ska leka:
sätta svans på skeppsråttan
hela havet stormar
Piratdisco

Sen blir det fika:
svart prinsesstårta med vit Jolly Roger på.
Kanelbullar och chokladdoppade pepparkakor.
Saft att dricka.


Jolly Roger´n vi beställt på tårtan.

Jag ska duka med svart duk med lite guldslantar på, svarta servetter och sugrör, färgglada pirattallrikar.

Till sist blir det självklart:
Skattjakt!

Skattkistan gjord.
Alla barn får en varsin tygpiratflagga när de hittat kistan.
Påsarna i kistan ska knytas ihop med svarta snören efter att de fyllts med:
sjörövartatuering
döskallebadskum
guldslantar
godisfiskar och sega skeppsråttor

Det ska komma 7 barn som jag och T ska rå om i 2 timmar imorgon.
Inga föräldrar och syskon får vara med :-)
Det ska bli så himla kul!
Skepp o´hoj!

10 kommentarer:

mallan marushka sa...

ohhh ta massor med bilder.
jag behöver inspiration!
Sexårskalas i mars ska tydligen bli något extra.
Och byter inriktning varje dag....

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

Vilket härligt kalas! Hoppas ni hade ett trevligt.

Ser att du fått spam. Dax för ordverifiering? Jag tog just bort min för syrran gnällde. Får se hur det går!

Anonym sa...

Wao vilka kalaförberedelser:) Vad kul gästerna och födelsedagsbarnet kommer att få:D

Kajsa sa...

Wow, vilket kul party det låter som! Hoppas det går riktigt sjövilt till. :D

Yogamamma sa...

shit pommefrites, vilket kalas ni ska ha. Jag blir matt bara av att tänka på alla förberedelser.
Lycka till!

Kaos-Anna sa...

Varför va inte jag bjuden!? Låter som ett perfekt kalas. Hoppas Love var supernöjd!
Vilken dag ska jag och "tysken" kommma?
Jag kan alla dagar...

/A

Tjockalocka sa...

Coolt!!! Har du tips på var man hittar prisvärda chokladpengar? I vår lilla chokladaffär kostar dom massor styck.

[attle] sa...

mallan - försökte, men hade ganska fullt upp :-)

Annica - svårt med spammet... Kalaset blev bra!

hilajn - Det blev kanon, tror jag :-)

kajsa - Bomber och granater! vad vilt det blev. Underbart! :-)

act as if - NU är jag matt! :-)

Fru kaos - det vara bara för Loves dagiskompisar... :-) Du och Tysken kan väl komma imorgon? Eller vill du ses med barnen och Tysken? Fast, du kanske vill överlämna Tysken direkt till vinnaren? :-)

Jennie - Vi köpte en bytta med ca 550 (447 st för att vara exakt) guldslantar på City Gross för strax under 170 kr. Vi har massor kvar... Hahaha!


Tack för alla svar!
Lite kalasbilder finns nu att se ovan.

Kaos-Anna sa...

Jag föredrar att lämna Tysken direkt till vinnaren.
Jag tar bilen över i kväll såvida inget oförutsätt händer....