söndag, november 25, 2007

Sjörövarkalas!


mina små sjörövare


sjörövarsnacks


stora sjörövaren T


fri sjörövarlek


lek: sätta svans på skeppsråttan (istället för knorr på grisen)


Sjörövartårta (fikabordet i bakgrunden)


Skattjakt avklarad och skattkista hittad!


Så var Sjörövarkalaset avklarat!
Det blev 9 barn totalt, med våra inräknade. (Tage fick vara med mormor och morfar)
Alla kom nästan prick kl.14.
Fullt ös från första stund.
Lek, paketöppning, mera lek, fika, discodans, lek och skattjakt.
Vi hann alltså med allt vi tänkt och jag tror att alla barn blev nöjda.
Medans barnen discodansade med T gjorde jag iordning skattjakten.
(Jag ritade karta på morgonen, som jag eldade i kanterna och gulnade till pappret i ugnen, knycklade och rullade ihop.)
Vi hade skattjakt genom trapphuset, utomhus och till sist avslutades den i källarförrådet, där jag gömt skattkistan.
Alla barn fick en varsin flagga eftersom de nu var riktiga sjörövare!
Vi hann precis upp i lägenheten igen, de hann kolla igenom sina skattpåsar, dansa lite till och vifta med flaggorna, sen kom alla föräldrarna och hämtade sina sjörövare kl.16.
Mycket smidigt och bra!

Love sa att det var det bästa kalaset någonsin!!!
Att han var nöjd var liksom meningen med det hela, så vi kan väl konstatera att vi lyckades!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket kalas! Vad ambitiöst av er att fixa ett sådant tjusigt kalas! Det verkar ha varit ett hel-lyckat kalas!
=)

Anonym sa...

Vilket toppenkalas! Snor ideén av dig och använder den när sander blivit lite större =)