fredag, november 30, 2007

Igår

hände det stora saker i vår familj.
Ingen, förutom jag, var ju speciellt imponerad av att jag kånkade upp 27 kilo matta.

Men, efter det hände större saker:

och så var den borta!

Ja, tanden blev ännu lösare i vattenleksrummet på dagis så Love röck ut den.
Senare på kvällen kom Anna över med T´s vinst.
Apfelschneidern. Apfelverdelerer. Tysken.
Det var trevligt med besök och snack i soffan med Anna, T fick sin Tysk, som vi genast provade. Anna fick sin disk, som T lagat.
Happy-happy joy-joy! På riktigt!


Tysken med stort T. Blingad Tysk, faktiskt.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Åh, men du har ju världens finaste julmatta. Om jag hade en sådan skulle jag ha den året om. Lugnt.
Själv släpade jag upp vår "jul-matta". Tröttnade på det svala koskinnet och bar upp den äkta röda persiska mattan från källaren. Den väger dock inte 27 kilo, men kanske 12. Plus Signe på den andra armen. Hon väger 10. Ja, nästan 27 då ;)¨
trevlig helg!

[attle] sa...

act as if - vi hade den jämt förut, men jag tröttnade lite på det röda och ville förändra :-)
Tur att min Tage sov när jag kånkade matta :-)