måndag, november 12, 2007

okej

jag är "hemsk"!
Men, jag behövde göra lite saker innan vi går ut. Jag behövde hänga tvätten och vika den torra.
Tage bara gnällde och gnällde för att han är så trött. Frisk, men trött då han vaknar så tidigt.
Han ska få sova i vagnen när vi går ut.
Men, jag behövde bara fixa lite (och nu passar jag även på att blogga om eländet)
Det hemska?
Jag har satt på Teletubbies och placerat Tage i soffan.
Där sitter han nu och tittar nöjt på en tubbie som kladdar tubbiekräm i hela tubbiehuset.
Sen skrattar han lite åt no-no som städar undan.

Hahaha!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hemsk? =)

När min äldste var yngre gjorde jag allt i min makt för att han skulle sitta och titta på tv/film men han totalvägrade! Jag kunde ju totalglömma barnvaktshjälp av tv'n. *s*

Njut av lugnet, tycker jag! Och du gör helt rätt i att blogga då och inte ta hand om tvätt och annat trist. ;)

Kram,
AnnaSv

Yogamamma sa...

jamen gud, lite teletubbies är helt okej som barnvakt. Tycker jag.
Visserligen tittar Signe aldrig på teve för jag tycker inte att hon behöver det, men jag har inga problem med föräldrar som använder teven som barnvakt. Ibland.

Kaos-Anna sa...

Hemsk?
Nä.
Varför ska man göra det svårt när man inte behöver?

Anonym sa...

Jag har oxå beställt en Teletubbies-film nu. Hittade en snutt på youtube som Malva ÄLSKADE så här ska njutas lugn medans Malva ser film i framtiden. Tänk att hinna jobba lite framför datorn medan hon sitter lungt... can´t wait. *kram* på dig gumman.

Anonym sa...

Una älskar också Teletubbies och har nu (hör och häpna) FYRA filmer. Inklusive den när Po kletar tubbiekräm i hela huset. Hahahah!
Jag tycker att det är en rätt bra barnvakt.. Oftast.