tisdag, november 13, 2007

there´s no end...

jag gick och inbillade mig att det skulle vara nån magsjuka som enbart drabbade våra små barn.
Jo, tjena.
Kändes lite konstigt i magen när jag la mig igår kväll.
Drömde sjukt stressiga drömmar om att jag räknade regnmolnsbodysar från Lindex.
Hur sjukt är inte det?!
De var liksom aldrig tillräckligt många.
Tillslut drog det igång.
Helvetet.

Jag har rent ut sagt pjukat som faaan hela natten. Men, själva pjukandet i sig är ju en befrielse. Det är magontet innan som gör att jag suttit och gungat fram och tillbaka som en sinnesjuk, benen har gått som symaskiner.
Tage har vaknat varje gång och gallskrikit när jag sprungit in på toa. Så, T har haft fullt sjå att få honom tyst. Sen vaknade Love och hade ont i magen... Ja, då drog hans magsjuka också igång, samma natt.
Herregud! Vilket hallaballoo det varit.

Idag har jag sovit i stort sett hela dagen.
Barnen har legat i soffan med T, haft filmmaraton. Som sig bör när man är sjuk.
Nu väntar vi med spänning på att se när T kör igång. Kanske min pappa också eftersom han träffade barnen i söndags, kanske min mamma eftersom hon är med min pappa. Kanske min syster och lilla Edvin eftersom mamma hälsat på dem...
Ni ser, det finns inget slut.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fy! Stackars er! Magsjuka är verkligen en nära döden upplevelse.

Jag har spytt som en gris under alla mina tre graviditeter. Finns det någon rättvisa borde jag klara mig från att spy i några år nu:-)

Kaos-Anna sa...

Usch stackas.
Tur att jag inte kom då...usch.
Då hade Nacka varit drabbat nu.

Kajsa sa...

Sån är den - sprider sig som en löpeld. Det kan ni ju inte hjälpa, ni har ju själva fått den av nån. Krya på er!

Anonym sa...

Både jag och Una hade det i två dagar, men nu är vi friska igen.. Hata magsjuka/vinterkräkan!!!

Anonym sa...

Blääää och fyyyy! Stackars er!

Krya på sig till er alla!

Yogamamma sa...

shit, det där är ju så smittsamt att jag nästan borde passa mig för att vara inne på din blogg :)
Men KRYA, KRYA, KRYA på er för guds skull.

[attle] sa...

annica - Tack! Jag hoppas på rättvisan i världen, så att du slipper spy mer!

Fru Kaos - Ja, var verkligen glad för det! Och, som sagt, håll er borta från dagisarna! Ser du ett måste du spotta tre gånger över höger axel!

Kajsa - Tack!

Hanna - Hata innerligt!

Annasv - Tack!

act as if - Ja, verkligen! Livsfarligt. Men jag skriver med spritade händer, bara så du vet ;-)

Anonym sa...

Tycker enormt mysket synd om er! Så j**** vidrigt när all ablir sjuka samtidigt och om vartannat. Hoppas att de andra i din närhet slipper.

Tjockalocka sa...

STACKARS! Det är fullkomligt vidrigt att må illa.