söndag, december 02, 2007

låg, blå, deppig

ja, det är jag nu.
Får lite ångestattacker mellan varven.
Tankarna snurrar i huvudet. Försöker sansa mig, vara saklig och fokuserad.
Men det är så jävla äckligt!
Ja, jag svär. Som faaan, svär jag, faktiskt.

Vi har fått Springmask!!!
Helvetes-jävla-skit! - Fan! Fan! Fan!
Jag ringde i panik till min kära vän igår kväll, mitt springmaskstöd i natten.
Eftersom hon gått igenom det, och överlevt! Stor eloge till henne!
Tur att hon var hemma, så jag fick ösa ur mig min ångest.

Det är så himla vidrigt! T har stuckit iväg till apoteket för att köpa saneringsmedel för våra kroppar. Sen ska saneringen av lägenheten göras.
Som om man inte har nog med den vardagliga städningen och tvätten. Ångest.
Nej, nu ska det städas massor.
Dammsugas varje dag. Badrummet och sovrummet städas varje dag. Byta lakan och tvätta dem varje dag - i allas sängar. Pyjamaser tvättas varje dag. Rumpor, stora som små, tvättas varje morgon. Just nu känns vi för många i familjen.

Vete katten om jag kommer ut levande på andra sidan av detta.
Ni lär väl märka.
Upphör blogginläggen, ja, då vet ni.

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag finns där för dig i springmasktider.

Jag vet ju själv hur det är.
Läste mitt gamla inlägg och ångest var tillbaka...

http://annaskaos.blogspot.com/2007/03/gster-i-rumpan.html

Helen sa...

Fy fasiken! Hoppas de dör fort som sjutton och att ni uthärdar all sanering!

Anonym sa...

Åh stackars er! Been there done that. Känns så äckligt! Död åt alla springmaskar! Stor kram Annica

Kajsa sa...

Uuuuuh, en av mina mardrömmar! Berätta mer sen, om ni överlevt. Typ, känns det??

[attle] sa...

fru kaos - Tack! Det är skönt att veta! Kliar rumpan? ;-)

helen - Tack!

annica - och ni lever också. Härligt! det finns hopp! :-)

kajsa - ja, det känns! Det var så jag upptäckte det. Jag ska nog inte gå in på detaljer...