måndag, december 03, 2007

jag och Oprah

Jag är som Oprah.
Nästan.
Jag såg för längesedan nåt sånt där "intelligent" skvallerprogram på TV. Där de bland annat berättade att Oprah byter lakan varje dag och att hennes lakan har skithög trådtäthet, egyptisk bomull och allt vad det var... (Varför fastnar sånna saker i mitt huvud?!? Jag borde minnas viktigare saker!)
Vi byter lakan varje dag här hemma nu.
Av en annan anledning visserligen...
Och en annan skillnad på mig och Oprah är att vi kör mest Ikea- och Åhlénslakan och jag tvättar dem själv. För jag tror knappast att Oprah tar av sina fina, skittäta lakan själv, går ner i sin tvättstuga, slänger in dem i sin tvättmaskin och går upp igen och bäddar rent.
Sen kanske hon dammsuger sitt lilla hus innan hon gör sig i ordning för jobbet...
Nä, det där har hon folk för.
Jag vill vara lite mer lik Oprah. Tex ha folk som skötte min sanering jag ska ägna mig åt hela veckan lång.

Jag kanske ska ringa Oprah och fråga om jag får låna lite folk så här i masktider.
Usch.
Men, vi lever. Litegrann i allafall.

10 kommentarer:

Anna Kaya sa...

Jag lider med dig, ska du veta... Hoppas ni snart är helt friska!

Kram,
Anna
http://annasv.blogg.se

[attle] sa...

Tack! Jag hoppas på detsamma. Håll er borta från masken! :-)

Yogamamma sa...

ja, hon borde låne lite folk till oss alla, det har hon fasiken råd med :)

Tävlingsblogg sa...

*skratt* Jag såg oxå det avsnittet när hon berättade att hon bytte lakan så där ofta, och tänkte oxå att No way att hon gör det där själv. Jag hade oxå gärna bytat lakan varje dag om någon annan gjorde det åt mig. :)

Jag har bytt blogg förresten, lr startat en ny. Kallar mig lurpan nu. Men det är Jennie a.k.a Rufsetufsan a.k.a Malvas mamma. :) Så du kan väl länka om e du snäll...

Krya på er.

[attle] sa...

act as if - eller hur! Dags att skriva till henne kanske?

lurpan - Ska kolla in din blogg och har ändrat länken. KRAM!

Tjockalocka sa...

Vill du veta med om trådtäthet och olika bomullskvaliteter så har vi en i familjen som är expert (och det är inte jag)...

...liksom på orchidéer.

PS. Min djupaste medkänsla med maskbeskämpningen!!!DS.

[attle] sa...

jennie - bomull och lakan, intressanta intressen :-) Själv har jag glömt bort mina intressen...

[attle] sa...

meh åååh, bomull och orchidéer, skulle det stå, hahaha!

Tjockalocka sa...

Ja, han slutar aldrig att fascinera. ;-)

[attle] sa...

jennie - underbart! Som det ska vara :-)