fredag, december 07, 2007

lite fredag

Tre vita hyacinter är införskaffade tillsammans med lite mossa för staken. Hyacinterna är satta i hyacintkrukorna som endast är framme i december. Och man måste ha lite klassisk mossa i staken. Brandfarligt, men, tradition.
Allt inhandlat i pissregn och fraktat hem med hjälp av pensionärsbussen. Jomantackar!

Till lunch har jag ätit min favoritsallad från lokala deli´n.
Pasta/bulgursallad med massa goda oliver, fetaost, marinerad kyckling och soltorkade tomater. När jag ätit den till lunch och T kommer hem från jobbet, när vi pussats hej, brukar han säga: "Har du ätit vitlök idag?"
med andra ord: "Du luktar bajs i munnen"
Så, älskling, när du kommer hem ikväll kommer det lukta bajs i min mun. Bara så du vet!


lite jul i köksfönstret

Ikväll är jag själv med barnen (igen), T ska på julfest med jobbet. Yippie-ki-yay!
Alltså kommer han antagligen också lukta bajs i munnen, hahaha!
Men, det blir till att avnjuta Idolfinalen för mig själv i soffan, om jag lyckats få barnen i säng innan förstås.
Dessutom ska jag leva lite on the edge och faktiskt inte tvätta lakana idag. Nej, jag har tvättat dem och dammsugit sängarna varje dag sedan i söndags.
Nu får det bli kanske varannan dag. Kanske livsfarligt...?! Vi chansar.

Fredag är i allafall här igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig kväll med din trio! Min hane ska också på julfest. Hoppas på att barnen somnar i tid för en gångs skull!

Hanna sa...

Jag har också en ensamkväll ikväll.. Tänk så många karlar som missar Idol-finalen idag!! Vi skulle ha haft alla bloggare på webcam så vi kunde sitta och kommentera finalen live inför varandra istället..
Lycka till med barnen! Min somnade just, av sömnbrist och ögoninflammation.

[attle] sa...

annica - hoppas kvällen blev bra!

hanna - julfesttider... Kamera skulle ha vart nåt! Krya på er därhemma!

Anna Kaya sa...

Även jag tittade på Idol-finalen by myself. =)

Hoppas du hade en bra fredagskväll och jag önskar dig en trevlig helg!

Kram,
AnnaSv
http://annasv.blogg.se