torsdag, december 13, 2007

Sankta Lucia

Uppe i ottan, fick till och med väcka alla barnen. Klä på dem i sömnen, sätta mackor i handen på dem och masa ner dem till dagis.
Luciatåg kl.8 och man måste vara där 7.30-7.45.
Jag stod och vinkade till Elis som en dåre när de gick in, så att jag skymde kamerasikten för en som stod bredvid - smidig morsa liksom...
Tage vrålade som en galning, ville inte vara i famnen, inte på marken, inte i vagnen, inte mamma, inte pappa, bara gå mot marshallerna. Suck.
Knappt några batterier i kameran. Kallt och blåsigt.
Men, de var så tappra och duktiga, alla barnen, i blåsten och kylan. Sjung så sött och fint!
De är sååå söta!
Sen får man kaffe, lussebullar och pepparkakor. Fullt med mina barn i knät samtidigt som man balanserar kaffekopp. Lite kaos vid vårt fikabord. Men, fasen vad jag älskar alla mina underbara ungar!!!


en pepparkaksgubbe och en stjärngosse


den fagra lilla gossen

2 kommentarer:

Anna Kaya sa...

Det värmer i mammahjärtat att se sina små lussa. =)

Trevli Lucia!

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

verkligen! Hoppas din Lucia och var bra!