onsdag, december 12, 2007

Kolla här då!

Min mamma ringde och frågade om hon fick baka ett papparkakshus åt barnen.
Absolut, sa jag.
Igår kom hon över med det här: se bilderna.
Hon har då alltså, gjort degen själv. Bakat alla delar själv, smält socker och limmat ihop allt, dekorerat och sen fraktar hon hit.
Barnen var så otroligt glada och stod länge och bara tittade, hittade på små historier, och frågade när de får börja käka på alltihopa. Hahaha!


pepparkakeland


ser ni den blåögda ängeln bakom knuten? Hahaha!


"-Där är mamma och pappa, vi är inne i huset och leker" säger Love och Elis.

9 kommentarer:

Anna Kaya sa...

vilket fantastiskt pepparkakshus!!!

Kram,
AnnaSv

Kaos-Anna sa...

Fucking amazing!!!!
Lisa hon kan hon.
Shit, jag är impad!

Kajsa sa...

Åh vad fint! När ska man orka göra ett sånt med småbarn hemma.. Nä, får tjata på min egen mor. :D

Anonym sa...

Vad fiiint det är! Känner att jag vill börja bygga jag oxå...

Jag o barnen ska göra ritning för vårt pepparkaks-slott, så det blir nog slottsbygge till helgen. Men då vill ju dom vara med och dekorera, så... ja du vet vad jag menar... ;-)
(som med målarboken, fniss)

Kramis

Yogamamma sa...

vilken mamma!!!!

[attle] sa...

annasv - Eller hur?! Det är så himla fint!

fru kaos - Jajjemän. Morsan rules!!!

kajsa - vet du, min mamma gjorde sånt här när vi var små också. Då var hon även dagmamma på dagarna...

kussen - ojojoj, kan inte barnen får små hjärthus a la Ceved-stil att dekorera, så dekorerar du storhuset? Svårt, det där, hahaha!

act as if - ja, hon är fantastisk på alla sätt!

Hanna sa...

Jag ursäktar mitt språk redan innan, men DRA ÅT HELVETE vilket skitsnyggt pepparkakshus!!!!
Det där är fan finare än det som står och skiner på Gunnarsons..

[attle] sa...

hanna - du är ursäktad :-D Mor min blir nog bara glad!

Tjockalocka sa...

Jösses! Vilket hus! Fantastiskt!