tisdag, december 04, 2007

tisdag

Idag ville inte Love och Elis gå till dagis.
De brukar alltid vilja gå, de brukar knappt orka vänta tills det är dags att gå. De älskar dagis!
Det var en bråkig morgon som slutade med att de båda ville vara hemma och så blev det.
De missar julpyssel på dagis, men, jag tror de överlever.
De får hjälpa mig med masksaneringen i form av att hjälpa mig i tvättstugan. Barnarbete helt enkelt, hahaha! Därimellan sticker jag till dem nån pepparkaka, så de blir extra snälla.

Tage har gått från grötkille till smörgåskille. Så numera gör vi av med hiskeligt mycket bröd här i stugan. Lingongrova, deras favoritbröd, går som smör i solsken.
Love och Elis kan lugnt äta 3 mackor var på morgonen, Tage 2 st kanske, T 1, max 2 st. Det blir alltså ca 9-10 smörgåsskivor varje morgon. Ni fattar... :-)


Snällkakor
bröd-bröder

3 kommentarer:

Hanna sa...

OH MY! Vilka snygga kakor!
Och Una är likadan, vi fick just ge bort tre paket med fruktgröt åt vänner, eftersom hon helt har lagt ner det där..
MEN hon gillar att äta lite filmjölk blandat med äppelkompott (från Semper tror jag), så jag kan varva smörgåsarna med annat :)

Hoppas ni blir friska från elaka masken snart! HU!

Anna Kaya sa...

Verkligen SNYGGA kakor!!! Säljer du? *s*

Kram,
AnnaSv
http://annasv.blogg.se

[attle] sa...

hanna - Tack! och mr.kräsen äter inte vad som helst. Just nu gäller mackorna ;-) Masken är borta, hoppas vi.

annasv - Tack! Tål att tänkas på... Ruskigt lätta att fixa faktiskt, och uppskattade av stora som små ;-)