söndag, januari 13, 2008

andra prövningar

Jag har två laster. Två demoner.
Glass och smågodis.
Jag försöker hålla mig borta från mina demoner.
Jag har hållt mig ifrån dem i snart 2 veckor. Det kanske låter lite för er, men det är det inte för mig! Det lovar jag.
Första 3 dagarna var skitjobbiga. Tredje kvällen fick jag frossa. Dagen efter var suget borta.

Nu känner jag att den första riktiga prövningen kommer. Det är dags för det månatliga. Den ligger och lurar. Magen blir puffig och uppblåst, humöret instabilt, sötsuget enormt. Mensen.
Demonerna lockar på mig.
Sluga rackare.
Nu gäller det att hålla tankarna och fingrarna i styr.

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

I dag åt jag en Top Hat.
2 points.

Det är bra det!

[attle] sa...

fru kaos - absolut. Jag försöker hålla mig helt borta från det, tills vidare, så länge som går. Är rädd för mina demoner ;-)

Mitt liv -precis som på film sa...

Demoner? :-) He, he det var ett annorlunda namn på begär eller cravings som det nu så coolt ska heta :-). Alltså, du skriver på ett sådant underhållande sätt att du får mig att skratta i soffan :-D. Fortsätt i den stilen är du snäll! Kram!