måndag, januari 14, 2008

inredningsgalen

Jag vet inte vad som hänt.
Det började med nytt kakel i köket i somras, sen målade vi om i Loves nya rum och fixade där.
Sen kom vi på en bra lösning med förvaring i hallen. Vi köpte två nya byråer, sålde den gamla till ovanligt bra pris.
Men inte kan man montera upp två helt nya byråer när väggarna är så tråkiga, nedritade och sunkiga.
Vi köpte massor av färg och T började måla om hela vardagsrummet, sen hallen, sen sovrummet. Sovrummet fick nya bokhyllor. Hallen och köket nya spots i taket.
Sen hittade vi nytt köksbord och stolar, som vi köpte. Ny kökslampa.
T köpte tyg från finland och så köpte vi tyg från Åhléns till tygtavla i Elis rum.

Nu håller jag på och planera hur vi ska ha i sovrummet när Tage flyttar in och sover i Elis rum. (Så småning om...)
Jag planerar förvaring i Loves rum.
Jag letar snygga tyger hela tiden.
Nya lampor i vardagsrumsfönsterna...? Ny vardagsrumsmatta? Ny soffa?

Jag antar att det här är ungefär som... plastikoperationer.
Ytligt som fan.
Från början kanske man vill ha en ny näsa. Men, när nya näsan är på plats ser ju ögonen så himla trötta ut. Man fixar ögonen. Men, då ser ju resten av ansiktet så himla gammalt, slitet och rynkigt ut. Man gör ansiktslyft. Men, vad gammal och trött resten av kroppen ser ut...
Nya bröst, fettsugning på magen, låren, rumplyft...
Det är beroendeframkallande helt enkelt.

Fast, vår lägenhet var faktiskt i stort behov av uppiffning, tillskillnad mot vad mångas ansikten inte är.
Nåja, jag är helt såld på heminredning just nu. Jag är periodare på sånt här :-)
Det är skitkul!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla, kan inte du komma hit och ge mig lite "piffing-idéer"? Vårt hem är HEMSKT! Vi behöver göra en massa och då handlar det inte bara om ytlighet. =)

Men detta är min absolut svagaste sida.

Kan tänka mig att det blir jättefint hemma hos er!

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

annasv - där är du! Tänkte på dig nyss, på riktigt. Tänkte att jag saknade dina kommentarer :-)
Det känns som om hemmet är ett ständigt projekt, för alla.
Jag är inte världens piffigaste, men jag blir så inspirerad av andra :-)
Kolla runt bland alla inredningsbloggar så får du massor av idéer.

Kram

Anonym sa...

hahaha, idéer ja... jag kan ha massor av idéer men jag kan liksom inte SE hur det blir när det är klart. Och när det väl är klart så visar det sig att inget passar in. Varken färg, form eller stil. Jag slka nog maila roomservice eller nåt. =)

Mitt liv -precis som på film sa...

Jag känner igen det där. Först börjar man att göra om i ett rum som leder till att något annat behöver fixas och sedan är det i full gång. Här är det alltid kaos med små nya projekt runt om i huset :-). Jag har också tänkt på det där med plastikkirurgi. Jag skulle vilja ta bort ärret på min haka. När man ändå är igång kanske man skulle snygga till näsan, förminska ögonlocken lite och sätta dit lite löshår. Brösten skulle behöva lyftas lite osv osv. :-) Hmmmm...kanske är bättre att försöka acceptera den man är och välkomna den minskade elasticiteten :-D.