tisdag, januari 15, 2008

att sova

Morgonen började tidigt med knölig och gråtskrikandes Tage vid 5-tiden imorse. Jag vill ju gärna sova lite längre än så.
Barnen och T verkade vakna på fel sida idag (jag också kanske...) Nåja, det blev ett himla liv imorse. Vrånga och omedgörliga barn, vrång och arg man, sömnbristig mamma. Mitt i allt går Tage runt och gör otyg.
När Love och Elis kommit till dagis och T till jobbet fortsatte Tage sitt rövarstråt.
Det visade sig att han var trött, såklart.
Han somnade strax innan kl.10 i min famn, jag la ner honom och kraschade i min egen säng.
Jag vaknade upp kl.12.17.
Så himla skönt!
Många håller på med yoga och meditation. Jag kör med sömn.
Jag har konstant sömnbrist. Så när allt känns jobbigt, tråkigt eller ledsamt kan jag alltid sova. Har jag migrän, kan jag sova bort det.
Sömn botar det mesta vad gäller mig.
Så, idag passade jag på medans Tage ändå sov.

Snart är det dags för min och Fru Kaos Road Trip!
I bästa Thelma & Louise-anda ska vi till Västra Aros, fast vi tänkte skippa att köra ut för en klippa i slutet. Vi tänkte bara köra hem till våra familjer igen sen. Lite odramatiskt sådär.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Skönt med road trip. Förlåt att jag frågar men vad ska ni göra i Västerås??

Mitt liv -precis som på film sa...

Jag har inte läst din blogg på några dagar och hade en del trevlig läsning att ta igen! Har lämnat några kommentarer på tidigare inlägg (bara så att du vet :-)). Vad kul det låter med eran Road Trip! :-D Ha det så himla kul! PS. Hoppas att din porriga dagbok har fått sig en omgång HA, HA, HA DS.

Anonym sa...

Härligt med road trip! Hoppas ni hade det bra!

Håller med dig om att sömn är såååå viktigt!

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

kajsa - du kan läsa här så får du en uppfattning om vad Västeråstrippen handlade om: Hemma igen :-)

mitt liv... - Härligt med kommentarer! Tack!

annasv - sömn är liksom en av stöttepelarna :-)