måndag, januari 14, 2008

verkligheten knackar på dörren

Jag drog iväg ett mail till min chef om att jag hade tänkt börja jobba i april.
Hon ringde upp ganska så snart, glad och jättetrevlig. Vi bokade en träff i februari och jag fick sååå gärna ta med Tage. Jag tror hon är lite nyfiken på honom.
Men det slår mig:
Shit, min lyxtid är snart slut!
Snart är man en working mom igen. All logistik ska klaffa.
Det känns läskigt. Men, samtidigt känner jag mig liiite redo, jag har varit hemma länge nu.
Det här har varit min längsta föräldraledighet. Förut har jag haft grym ångest inför att börja jobba igen, men det har jag inte nu. Inte just idag i allafall. Det känns skönt! Imorgon kan det vara en annan visa...
Men, verkligheten, och verkliga livet, är snart här. Runt knuten bara.

8 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Och det kan faktiskt vara ganska skönt också, att jobba. Än är det bara januari! :-)

[attle] sa...

jennie - absolut! det är stimulerande på ett annat sätt :-)

Kaos-Anna sa...

Annas Kaos´s for president!
Vote Here
http://www.alltombarn.se/aktuellt/rosta-fram-manadens-barnblogg-1.5763

Kaos-Anna sa...

- ´s

Anonym sa...

Jag känner precis likadant. Lite skräckblandad förtjusning. Lilla Malva håller på å bli en stor tjej och jag ska börja jobba. Konstigt men roligt.

Anonym sa...

Jag funderar mycket på det där med logistiken kring att jobba, lämna och hämta tre barn, hålla koll på alla aktiviteter/gympapåsar/matsäckar etc. Jag får liksom magont bara av att tänka på det...

Fast vi har ju ett år kvar. Jag börjar iofs jobba i aug men då är ju min sambo hemma tills januari. Sedan börjar allvaret. *gulp*

Skönt att du är redo för att börja jobba!

Kram,
AnnaSv

Mitt liv -precis som på film sa...

Lycka till med jobbmötet! Det ska bli spännande att höra om vad du tycker om att börja jobba igen. Just nu vill jag aldrig mer tillbaks till mitt gamla jobb :-D, men det hinner väl ändra på sig!

Yogamamma sa...

härligt att din chef ringde med en gång, min ringde efter typ sex veckor, efter påtryckning från mig flera gånger. Så - känn dig efterlängtad :)