torsdag, januari 17, 2008

grämer mig

Vi har ju målat om vardagsrummet, hallen och sovrummet.
Eller. Vi och vi.
Jag börjar om:
T har målat om vardagsrummet, hallen och sovrummet.
Vitt. Stockholmsvitt. Men jag tror att jag tycker det är lite för gult.
T ville ha kritvitt, men jag fick för mig att det skulle kännas lite kökigt, kallt och sterilt.
Så jag tog beslutet helt själv där i färgaffären och sa åt målarsnubben att ta Stockholmsvitt.
NCS S0502-Y - alltså vit bruten med lite gult och svart.
Innan målningen var väggen i vardagsrummet gulrandig, och jag gillar inte fisgult.
Men, nu tycker jag att våra nymålade väggar fortfarande är lite för gula. Kanske är det ögonen som spelar mig ett spratt, efter att i 6 år ha tittat på gulrandiga väggar.
För det är egentligen väldigt lite gult i Stockholmsvitt.
Men, vi skulle väl gjort som T ville.
Så, jag grämer mig.
Fast, just nu, i soligt dagsljus är de ganska vita ändå.
Grämande velpotta.

5 kommentarer:

mallan marushka sa...

jag tror på dig!
Fast jag har aldrig hört talas om sthlmsvitt.
men helt vitt vill jag inte ha. kanske i trappen... På trappen, på hiskeliga furumonstret alltså.
Äsch kom hit så får du se själv ;)

var är du föresten?
jag har ju en viktig sak att fråga dig. Tyvärr kommer viktiga anna att få blunda om saken går igenom men det får du ta. Om jag är värd det förstås...

Kram

martyr malin

[attle] sa...

martyr malin - jag fattar noll. Jag finns på den mystiska platsen - hemma. Eftersom jag är så extremt spännande och oförutsägbar ;-D

Mitt liv -precis som på film sa...

Jag håller med dig! Kritvitt som vi har i stora delar av huset blir lite trist. Jag tror mer på en brytning. Det blev säkert jättefint hos er! :-)

Anonym sa...

Stockholmsvitt håller i längden! Man ledsnar på kritvitt! (Om man nu vill ha vitt.)

Vi hade 08-vitt i hallen i vår förra lgh och jag vill ha det igen men min kära sambo vill ha FÄRG. *suck*

Kram,
AnnaSv

Patricia sa...

antikvitt?