torsdag, januari 17, 2008

just det!

Idag, kära vänner, är det 10 år sedan jag och T hookade up.
17 januari 1998 festade vi till det rejält, promenerade mitt i natten, genom hela stan. Från Norra Bantorget till Slussen. Några pauser på vägen. I Slussen bytte vi telefonnummer.
-Jag kommer definitivt att ringa dig! sa T och sprang iväg mot sin buss.
Jag gick till min buss och tänkte på den frasen om och om igen.
Några dagar senare (en evighet för mig) ringde han, som lovat, och talade in ett meddelande på vår telefonsvarare.
Det telefonsvararmeddelandet sparade jag huuur länge som helst. Ingen fick radera det.
Helgen därpå träffades vi igen. Några månader senare flyttade vi ihop.
Och, på den vägen är det...

♥10 år♥

8 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh vad härligt. 10 år och tre barn. BRA JOBBAT!
Jag firar också tio år med mannen i år, i mars. Det är allt något särskilt...tänk vad tiden går :)
Grattis på 10-årsdagen!

Kaos-Anna sa...

Jag minns det där telfonsvararmeddelandet.
Det var magiskt!

Helen sa...

Härligt minne!

Kajsa sa...

Verkar vara en härlig väg den ni vandrar. Grattis!

Anonym sa...

Härligt! GRATTIS!

Vi firade 10 år förra året. Det känns som en evighet samtidigt som det känns som vi träffades alldeles nyss.

Kram,
AnnaSv

mallan marushka sa...

Grattis!!!
Killarnas lag du vet säger man på lördag att jag ringer så ringer de tidigast på tisdagen alt onsdagen. Inte torsdagen, för nära helgen ;)
10 år är många år...
Undrar hur länge vi har varit ihop? Åtta kanske...I mars ;)

Hur ska ni fira?????

[attle] sa...

yogamamman - Tack! Tiden går fort när man har roligt, eller vad man brukar säga ;-) Grattis i förskott!

fru kaos - det var magiskt, absolut! Om och om igen... :-)

hilajn - jag har ganska dåligt minne, men det här minns jag :-)

kajsa - Tack! absolut! Den är inte rak, men underbar.

annasv - Tack! jag förstår precis vad du menar! :-)

Malin - minns att han ringde snabbare än jag trott. Det blir lite fira nästa helg, barnfritt, god middag och hotell :-D

mallan marushka sa...

you are so worth it honey!!!!