torsdag, januari 24, 2008

idag, torsdag,

känner jag mig så himla uttråkad.
Otroligt rastlös. Lättretlig. Goddissugen. Tjatig. Bitchig. Hungrig. Gnällig. Tråkig. Sur. Arg. Tjock. Fånig. Löjlig. Sa jag uttråkad också?
Ungarnas radar fungerar utmärkt och hjälper därmed till med att inte lyssna på mig för fem öre, och det gör mig ännu tjatigare, gnälligare, tråkigare.
Jag hade tänkt att vi skulle ta en skön promenad längs vattnet hem efter dagis. I eftermiddagssolen. Få bort min rastlöshet. Men, det blev inte riktigt som jag tänkt, såklart.
Det spädde bara på mitt usla humör.
Elis tjatar sönder mina öron, samma sak om och om igen. Utmärkt tortyrmetod, det där.
Tage har målat med rosa tuschpenna på min vita sjuanstol.
Love (och Elis) tjaffsar, skriker och slåss.

En totalt skittråkig torsdag helt enkelt.

5 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Är känslan kvinnlig? :-) Jag känner igen mig så väl! Min sambo brukar reta mig för mina olika sinnestillstånd :-). Ibland får han akta sig, grrrrrrr :-). Hoppas att morgondagen blir desto bättre!

[attle] sa...

mitt liv... - jadu, kanske det är :-) Ja, vi får hoppas på bättre humör idag eftersom jag har alla ungar hemma från dagis. Piuh! ;-)

Yogamamma sa...

nej, jag tror inte att känslan är kvinnlig, jag tror att den är mänsklig. Jävligt mänsklig.

Förhoppningsvis får ni en finfin dag idag (utan rosa tusch på Sjuan-stolarna. Gick det bort??)

Anonym sa...

Alltför ofta återkommande dagar, det där...

Nu tänker vi framåt! Fredag blir en dunderfredag och en härlig dag!=) *bestämmer*

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

yogamamma - Skönt att man är mänsklig ;-) tuschen gick nästan bort :-(

annasv - det kändes som om det var längesedan jag var sur. Tack för dunderfredagen!