fredag, januari 11, 2008

lite bilder

Snart är allt i sin ordning. Jag har köpt ny tanke-/dagbok, se bilden nedan. Jag har köpt väggalmanacka, så vi kan hålla ordning på alla tider, födelsedagar, möten och besök.
Nu saknas bara en 5-årsdagbok. Min tog slut nu i december.
Som ni kanske märker har jag stort behov av att skriva...


min nya, lite "porriga", dagbok, hahaha!


Igår försökte jag ligga och ta det lugnt på soffan. Jag fick så himla ont i magen. Det gick väl sådär...


belamrad


Tage kör fotosmilet mitt i fruktpausen

8 kommentarer:

Yogamamma sa...

tankebok var ett vackert ord tycker jag. Det snor jag till min egen dagbok. Som inte är dagbok på det sättet längre. Jag försöker skriva varje dag, men det blir mer tankar än vad som hänt under dagen.
Så - tankebok. Me like.

mallan marushka sa...

det är du värd anna! En vacker bok är precis vad en flicka behöver. Gå på NK !

Lovely bild på tage....

har också en familjealmenacka men de är ju så fula, funderar på att ha en vacker bok liggande så man kan slå upp vad vi ska göra.
mohahhaha vem försöker jag lura????
Okej en bok i hallen och hiskeliga kalndern i städskåpet vad tror du om det???

[attle] sa...

yogamamma - klart du får stjäla ordet. Jag har haft tankeböcker sedan...jag minns inte ens :-) 5-årsdagboken är för dagliga familjära anteckningar. tankeboken är bara för mig.

mallan - ordning & reda har en schyst almenacka. Ångrade min Åhléns-almanacka när jag såg dreas (när jag köpte min porriga tankebok). Boken skulle bli glömd hos oss. Jag behöver öppet och tydligt :-)

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad kul att du kallade din dagbok för porrig :-D. Jag vek mig av skratt! Jag hoppas att det är okej om jag länkar till din sida. Annars får du säga till! Ha´det bra!

[attle] sa...

mitt liv... - Moahahaha! Jag menade "porrig" ang utseendet, inte innehållet. Hahaha! Det kan ju såklart misstolkas, tänkte inte så långt :-D

Hanna sa...

Älskar bilden på Tage!! Vad är det med barn, i den åldern, och det där "leendet"??? Hahahaha!
Och er lycka i soffan får min livmoder att skrika efter fler, fler, fleeeeer!

Helen sa...

Vilken skön style den pojken har! Härlig bild.

[attle] sa...

sunkmamman hanna - Klart ni ska ha fler! ;-) (finns dagar då de känns för många också ;-)

hilajn - eller hur, han kör det smilet så fort kameran kommer fram :-)