tisdag, januari 01, 2008

nytt år

nya möjligheter.

Vi lyckades fira nyår utan kamera. Lite irriterande.
Det var en mycket trevlig, ganska lugn och god nyårsafton. Min mamma hade läst att det är populärt med Retro inom mat nu också, så hon gjorde Retro-middag. Flashback a la Big Time! Det är direktresa tillbaka till nån nyårsafton tidigt 80-tal. Fantastiskt!

Menyn bestod av:

Blinier (ryska boveteplättar) med löjrom, creme fraiche och hackad rödlök

Smördegsinbakad oxfile med kronärstkocksbotten och gorgonzola, krokotter, haricots verts och rödvinsås.

Glace au Four (Det var riktigt längesen!)

Framåt tolvslaget serverades det snittar och skumpa.


Alla mina paket var platta och tunna. Till utseendet, inte innehållet.
Jag har fått:
Älsklingsfrukost, stor och god.
Ett Blue Hamam-besök
valfria produkter från Arlandas Tax-free
Spa-besök på Sätra Brunn med övernattning och behandling (tillsammans med syster)
presentkort på H&M
trisslotter med vinst
pengar
och blommor

T var nykter och vi for hem strax efter kl.1. Det var skönt att vakna upp hemma.
Vi har mixtrat totalt med våra rutiner, så barnen är uppe sent om kvällarna och sover länge om mornarna. Det blir hårt när det är dags för dagis på måndag... Fast vi kanske har bättrat oss tills dess.

Idag far min syster med lilla familjen och mamma, till Thailand för 2 veckor. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Verkar skitjobbigt med alla timmar i flygplanet. Skitvarmt därnere. Svettigt, jobbigt, billigt, god mat och alldeles underbart.
Jag är jätteavundsjuk, såklart!!! Jag vill också till Thailand!!!

Idag har vi matat fåglarna i sjön med gammalt julbröd i total blötsnöstorm. Varit hemma och slappat hela dagen. Spelat spel, ritat och målat, tittat på Barnkanalen. T har inlett vårt nästa projekt: Måla om i sovrummet.

Nu ska barnen nattas och jag krascha i soffan.
Kanske njuta nåt avsnitt av min nya drog: Dexter

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Samma förrätt som vi ju, nästan! :D Konsumentfråga: Tycker du att löjromen är värd sitt pris?

[attle] sa...

kajsa - nej, jag tycker nog inte det faktiskt. Vad tycker du?

Kajsa sa...

Nej, faktiskt inte. Håller mig nog till enklare varianter med gott samvete i framtiden.