tisdag, januari 29, 2008

samvetet

Fick ett sms imorse, precis när jag och Tage lagt oss för att mysa i sängen igen.
Klockan var väl strax innan 10.
Det var från min hurtiga mammakompis (också hemma med trean) som redan var på ÖF.
"Kommer ni?"
Samvetet drog igång.
Jag hade ju lovat henne att få låna vinterkläder och fjällengrejer för flera veckor sedan. Dessutom var vi hemma nästan hela dagen igår, så för Tages skull borde vi också gå.
Så, det var ju bara till att masa sig upp, göra sig i ordning och plocka ihop allt, vilket tog sin lilla tid, då det inkluderade källarbesök, och promenera iväg.

M blev kanonglad för alla kläder, skidglasögon mm.
Tage blev skitglad och lekte runt så jag knappt såg röken av honom.
Jag fick skvaller, god lunch, kaffe och trevligt sällskap.
Bonusen blev den sköna, långa, raska promenaden efteråt. Tage sovande medans musiken från mp3spelaren spelade i öronen. Efter det en skön paus på en bänk vid vattnet i blåsten, innan dagishämtningen. Balsam för själen.

Samvetet är bra ibland.
(Förresten har jag i efterhand samlat ihop alla extraPoints jag kostade på mig i lördags. Om nu någon bryr sig, hahaha!)

4 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad skönt att ni kom iväg och fick en sån skön dag tillsammans! Jag har väldigt svårt att masa mig upp på morgnarna och ta mig ut, men när jag väl kommer ut tycker jag oftast att det är så skönt :-).

Yogamamma sa...

Heja dig som kom iväg, det är allt för lätt att fortsätta masa omkring.
Och det låter härligt med balsam för själen-stunder. Det bådar gott att de finns där även med tre barn :)

Anonym sa...

Ja, samvetet är bra ibland.

härligt att ni kom iväg och hade en bra dag! =)

Kram,
AnnaSv

[attle] sa...

mitt liv... - jo, det gäller ju bara att ta sig i kragen, så får man belöning ;-)

yogamamma - absolut, det gäller bara att lära sig att fånga sunderna. Man lär sig att njuta av lugnet på ett helt annat sätt, på andra ställen. men det går absolut! :-)

annasv - ja, det var verkligen skönt trots varma sängen :-)