onsdag, februari 06, 2008

listor i alla former

Nu har jag så mycket heminredningsidéer i mitt huvud (som jag vill sätta i verket snart!) att huvudet snart sprängs! Om jag inte gör nåt åt det kommer jag inte kunna somna ikväll. Då ligger jag där klarvaken, det bara snurrar, surrar och brummar som om man vore berusad.
Nej tack.
Så, nu sitter jag och försöker skriva listor, långa listor, med allt jag vill göra. Rum för rum. Jag försöker strukturera upp, ordna, rada upp och beräkna.
Jag måste alltid göra så här när jag har mycket tankar i huvudet.
Jag skriver listor jämt, om allt, alltid. Små, små på en liten avriven lapp, långa på linjerat papper, korta på vårt lilla kubblock, inköpslista på baksidan av en barnteckning. Gamla kuvert fungerar också bra, gamla FK-lappar är mindre bra.

Jag har så mycket i mitt huvud, hela tiden, att jag måste skriva ner saker för att inte bli helt galen. De här listorna hamnar lite överallt, gärna i botten av min väska, skrynkliga och slitna. Jag måste läsa igenom den gamla listan innan jag slänger den. Godkänna och sen kan jag slänga. Ofta hittar jag dem i mina byxfickor efter tvätt, söndertvättad pappersmassa och då är det bara att hoppas att jag gjort allt på min lista.

Herregud, det låter ju som om jag redan är helt galen...

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Du kan få göra om mitt hem också.
Varmt välkommen!

[attle] sa...

fru kaos - flera listor alltså...

Anonym sa...

Prova att skriva dina listor på minalistor.se =) Det underlättar!