fredag, februari 08, 2008

tuff vecka

vi har haft en tuff vecka.
Det har varit två tunga saker denna vecka, bland annat svärfars begravning igår.
Det var en riktigt vacker begravning.
Vacker musik, prästen var så personlig och bra, vackra blommor, många tårar, svärfars (nästan) all släkt och goda vänner. Fint dukat i församlingssalen, mycket tända ljus, goda smörgåstårtor, goda tårtor.
Trevligt och mysigt genom hela dagen.
Det har varit tufft och jobbigt fram tills begravningen, väntan på något känslomässigt jobbigt. Men, nu kan vi med lättnad inse att det var en vacker och fin dag som vi minns med värme.


Nu är jobbiga veckan snart slut, men innan den är helt slut kommer min kompis över på lördag kväll och ska sätta lite schlageranda i mig och T. Hon hävdar att 2008, mitt trettionde år, är året jag kommer börja gilla schlager. Vi får väl se...
Det ska i allafall göras scheman och det ska poängsättas i olika kategorier, det har jag förstått. Vi bjuder på mat, snacks och sånt.
Det blir intressant. Mycket intressant och framför allt - Roligt!!!
Det är bra, vi behöver lite uppmuntring efter tunga veckan.
Det ska verkligen bli jätteroligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt med svärfars begravning men fint att det blev en vacker dag och ett varmt minne. Mina tankar är med er.

Jaså, ska 2008 bli ditt schlager-år? *s*

Ni kommer säkert få en jätterolig lördag, trots schlagern. ;=)

Kram,
AnnaSv

Kaos-Anna sa...

Jag är ju förbannat kul - med eller utan schlager.

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad skönt att det gick bra med svärfars begravning. Jag vet hur ångestladdat det kan kännas innan och hur skönt det känns när det är över. Det är först då man kan gå vidare.

Jag hoppas att ni får en trevlig schlagerkväll! Det låter mysigt även att jag är en sån som bojkottar schlagern :-).

Det här med att skriva listor är jag expert på! Sambon ler alltid åt mig när jag alltid måste tända sänglampan och sen "krafs krafs krafs" innan jag somnar. Samma visa var och varannan kväll. Listorna blir visst bara fler och fler och längre och längre. Finns det KBT mot det? :-D

Kram

mallan marushka sa...

och jag hoppas verkligen att ni får Jättejätte kul.
Det är ni värda!

Själv ska jag sitta själv med min chipspåse, sovande barn och konstant fotbollssurfande man.

Tur att jag bjudit hem Ben and Jerry så jag har nån att slänga käft med ;)

[attle] sa...

annasv - Tack Anna!

fru kaos - Tack för en mycket trevlig kväll!!!

mitt liv - Tack för svar!

mallan - Fotbollssurfa? Fattar noll... Ben&Jerry, vad trevligt. Då fick du gott sällskap ;-)