tisdag, februari 19, 2008

mattlycka

surfade runt lite på Ikea igår och kollade som vanligt Hamptillståndet. Dvs om de hade några gröna eller svarta Hampen i Kungens Kurva.
Och dra på trissor, de fanns inne!
Blev superstressad! Hampen går som smör i solsken. Jag vill verkligen ha två såna mattor. Jag vill ha en stooor matta i vardagsrummet nämligen.
Så, idag efter dagis, drog vi till Ikea. Ungarna överlyckliga över att få vara på Småland.
Jag överlycklig att få tag på två Hampen. Två svarta blev det.
Det blev jättebra! Nu funderar jag bara på om de håller ihop sig, eller om man ska ge sig på att tråckla ihop dem på nåt vis.
Tänk, här står man överlycklig över två ryamattor.

Nu gossip girl, middag och gosa med fötterna mot ryan.
Ryamatta - det hade man aldrig trott för några år sedan...

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Jag tänker rasta Lukas på den...

Kajsa sa...

Nä jag vet, rya som var så ute känns plötsligt som det man verkligen vill ha. Även jag. Fast jag är alldeles för lat för att verkligen skaffa en.

[attle] sa...

fru kaos - trevligt...

kajsa - måste säga att det är väldigt skönt under fötterna, det är värt att orka hem en bara för det ;-)

mallan marushka sa...

jag tänker snatta den idén av dig,
jag vill med ha ryamatta och en himla mass mer saker men en ny matt har hög prio.
Om jag nu inte får åka till åre ;)

Jag vill komma hem till dig och se allt det vackra och sno fler idéer, vet ingen som har så fint hemma som du. Jag tänker sno allt. Rakt av!
bara så du vet.

[attle] sa...

mallan - du får väl komma hit nästa gång du besöker vår sköna huvudstad :-)