måndag, februari 18, 2008

monday, monday

har en tråkig måndag.
Jag har påbörjat ett antal blogginlägg, men bara sparat dem utan att publicera dem.
Antingen blir jag avbruten av Tage, min gnälliga lilla sjukling, eller så lägger jag ner eftersom det känns så ointressant. Hela jag känns ointressant idag.

Jag har i allafall anmält mig till Högskoleprovet.
Fått en tid hos VC imorgon för att kolla ett knivhugg jag fått i foten av Tage. Tagelito cuttade mig i foten med en vass fruktkniv förrförra veckan. Han tjolade den mot mig i ren upphetsning. Foten känns konstig och en tå hänger inte riktigt med längre. (Alltså, tån sitter kvar, så brutalt var det inte, men den är lite slö, om man säger så, och inte så mycket känsel.)
Jag letar febrilt efter mitt CV, måste söka nytt jobb. Måste ha mer i lön och jag kan tänka mig att göra nästan vad som helst för det. Kanske inte sätta kateter i gamla gubbsnoppar, men nästan allt annat.
Jag ska ringa och felanmäla vårt handfat som spruckit.

Jäkligt ointressant med andra ord.

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

shit, vilken farlig Tage du har i din närhet.

Och jäkligt ointressant är ingens liv. Tycker jag. Men jag förstår vad du menar, jag har också en sån dag idag. Och får inte ordning på tankarna.

Mitt liv -precis som på film sa...

Vad läskigt det som hände med fruktkniven! Tur i oturen att det inte blev än värre som att Tage gjorde sig illa eller så. Stackars dig! Hoppas att det ordnar till sig med tån! Jag håller med yogamamman. Ditt inlägg är inte alls ointressant, tvärtom! Man vill ju höra om det som händer vare sig det är händelserikt eller inte. Vardagen är jättespännande! :-) Lycka till med jobbsökandet!

Anonym sa...

oj oj oj, knivslagsmål?

=)

Hoppas foten snart är bra och du, det är ofta de ointressanta inläggen som är de verkligt intressanta. ;)

Kram,
AnnaSv

Patricia sa...

Jobbigt med tår som släpar efter. Har du försökt med tejp? Eller dressyr?

[attle] sa...

yogamamma - han är ju en gangster, som sagt ;-) Alla andra kan vara spännande, inte jag. Hahaha!

Mitt liv -precis som på film - Jo, skönt att Tage slängde den på mig, men jag får nog säkert men för livet. Tack för den sonen! ;-)

annasv - ja, vad gör man inte för att pigga upp vardagen?! ;-)

patricia - hahaha! jo, det är nog dressyr den behöver. Slappa sådär liksom.

Kajsa sa...

Men det vore ju i sig en revolutionerande tanke om just sätta kateter i gamla gubbsnoppar skulle vara ett höglönejobb. Typ i klass med Volvo-chefen. Hahaha! :D