söndag, februari 03, 2008

sjukt nöjd

Jag byter färgtema ganska ofta i badrummet. Dvs, byter duschdraperi, matchande handdukar och matta. Nu har alla våra mattor börja sjunga på sista versen, draperierna likaså och jag har tröttnat lite på färgerna. Så just nu är allt mest vitt, vitt, vitt och lite grått.
Jag har letat efter en ny schyst badrumsmatta. En rund helst.
Igår hittade jag en grå, rund badrumsmatta som jag letat så länge efter, på Rusta.
Just gråa mattor har jag inte hittat innan. Den passar perfekt till vårt vita duschdraperi med gråa stjärnor. Nöjd, mycket nöjd.
Nu måste jag köpa lite gråa gästhanddukar också...

Sen hittade jag en ny köksmatta.
Jag har länge, länge velat ha en Pappelina. Men, de är så himla dyra!
Så, nu har jag hittat en gott substitut.
Jag har köpt en svart/vit Lina (plast)matta. En 3 meter lång, smal liten skönhet. Rusta igen!
Nöjd, mycket nöjd!

Nu ska jag skura köksgolvet, medans batteriet till kameran laddar. Så, kanske det kommer lite bilder senare. T bygger ramar till tygtavlorna. Och äntligen! ligger det lite snö på marken utanför, så barnen kan vara ute och leka med pulka och snowracer.
En skön söndag.
Jag är sjukt nöjd!

3 kommentarer:

Mitt liv -precis som på film sa...

Visst är det skönt att få känna sig så nöjd! :-) Badrummet och köket blev säkert jättefint, men det vore kul med lite bilder :-). Ha en skön söndag! Kram!

Anonym sa...

ahaaa, är det till Rusta jag ska? Har länge letat efter en pappelina-matta modell billig. *s*

Härligt att du är nöjd!

Ha kul i snön!

Kram,
AnnaSv

Hanna sa...

JAG ÄLSKAR RUSTA!!
Ville bara säga det..