torsdag, mars 13, 2008

alfabetet

Blev ju inte direkt utmanad av hanna men jag ville prova ändå...

a - amy winehouse
b - belle & sebastian
c - coldplay
d - depeche mode
e - elvis costello
f - florence valentin
g - gloria
h - håkan hellström
i - iggy pop
j - jamiroquai
k - keane
l - lars winnerbäck
m - manu chao
n - nationalteatern
o - ok go!
p - peter, bjorn and john
q - queen (hahaha!)
r - red hot chili peppers
s - smashing pumpkins, the
t - tenacius d
u - u2
v - velvet underground
w - who, the
x -
y -
z -
å -
ä -
ö -

Jag har försökt att välja grupper, men ibland blev det person bara.
En salig blandning.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Ojoj, du har ju bättre musiksmak än jag anat!!

[attle] sa...

hanna - hahaha! Jasså. Det vore roligt att höra vad du trodde :-)

Hanna sa...

Nja.. jag trodde nog att du var mer av en allätare som blivit någorlunda smittad av din shlagervännina och att ni kanske spenderade era barnfria kvällar ylandes på Golden Hits eller liknande.
Fyfan för fördomsfulla Hanna liksom!

[attle] sa...

hanna - Hahaha! Räknas inte min musik som allätarmusik? Jag gillar inte alls schlagers! Fast jag har faktiskt varit på Golden Hits EN gång i mitt liv. Fast jag ylade ingenting, jag svär. Vi är nog alla fördomsfulla, mer eller mindre :-D

Hanna sa...

Nää, jag tycker nog inte att du har allätarsmak alls. Du är ett litet popsnöre, minsann!

Och det är ok om du varit där en gång. Det är ju, om jag får tro de stockholmska taxochaufförerna, den största klubben i Sthlm! Hahah!

[attle] sa...

hanna eat world - Popsnöre, det kan jag verkligen leva med ;-)
Ang taxichaffisarnas omdöme - HAHAHAAA! Fan vad roligt!