onsdag, mars 12, 2008

bra böcker!

Tage är trött. Nu sover han.
Han vaknar runt 4-6 på morgonen, dricker välling men somnar inte riktigt om. Så, precis innan lunch är han superdupergnällig och mammig, jättetrött såklart.
Idag drog vi ut på tiden genom att läsa en av mina all-time-favoritsmåbarnsböcker.
Knacka på av Anna-Clara Tidholm.
Vi läser den om och om igen. Knackar på dörrarna, pekar, läser, och knackar oss vidare.
Love älskade den som mindre. Elis älskade den. Tage älskar den nu. (Tage är snart 1,5 år.)
Den finns på cd-rom också.
Har ni inte den boken till era små - köp den!
Cd-romskivan är också bra, för större barn som kan prova motoriken på datorn.
En annan barnboksfavorit vi har här hemma är; Vem är arg? av Stina Wirsén.
Rekommenderar även den varmt.


bra böcker för små barn helt enkelt

5 kommentarer:

mallan marushka sa...

Jag har rivit sönder knacka på, säger Astrid varje kväll med sorg i rösten. Måste nog köpa en ny till henne hon älskar den ju...

Vem är arg? Har jag bara köpt till någon annan minns inte vem just nu men jag tyckte den verkade fantastisk...

Vill gärna slå ett slag för Pija Lindenbaum som du ju så snällt introducerade oss för. Glossas café är nog den enda vi saknar just nu men den måste inhandlas för den handlar om en bebis som heter Greta.

[attle] sa...

mallan - Hrmmm, vi är inne på vår tredje Knacka på-bok *visslar*
Pija är också kanon! Särskilt för de lite större. Visste inte ens att det var vi som introducerade henne för er, men det var nog antagligen med en Gittan-bok, om jag inte minns helt fel ;-) Och jag vill inte att man ska glömma Eva Lindström. Jag älskar Min vän Lage av henne.
Förstår att ni måste ha Glossas :-)

Kajsa sa...

Kul med boktips! Vi har två böcker av Stina Wirsén som båda är kanon (dock inte just denna) men Knacka på har jag ingen koll på alls. Låter intressant och ska defintivt kollas upp.

Yogamamma sa...

åh, jag håller med. Knacka på är fantastisk. Signe och jag knackar varje kväll :)

[attle] sa...

kajsa - Kul att kunna tipsa! :-)

yogamamma - Underbart!