torsdag, maj 08, 2008

flow

Igår kväll var jag och T på föräldramöte i Loves skola. Där han ska börja till hösten.

Han ska börja i en grön klass, där de 1,5 dag i veckan gör utflykter. Kultur och natur som tema, dvs typ Museum och Hellasgården. Längre promenader, mycket dagsutflykter och undervisning utomhus. Det kommer passa Love som handen i handsken.

Det är 14 barn som börjar till hösten. De sätts ihop med 12 barn som är ett år äldre, så det blir en blandklass. De kommer vara dessa 26 barn, i klassrummet från 6-års ända till 5:an.
Två lärare, en ung som är bland annat utbildad gympalärare och en lite äldre.
Båda känns kanon! Engagerade och motiverade, och så himla glada och positiva.
Lokalerna känns så himla mysiga och inbjudande.
Skolan ligger precis vid vattnet, så på sensommaren får de bada (med flytvästar såklart!) eventuellt paddla lite kanot.
Alla föräldrarna känns också jättebra! Jag känner ungefär hälften av föräldrarna. Riktigt sköna människor.
Allt känns bara så himla bra!!!
Jag skulle själv vilja gå i den här skolan. Tänk om jag hade fått gå där som liten. Underbart!
Nu känns det som om vi aldrig kan flytta härifrån.

Det har varit lite flow nu, den senaste tiden.
Tage fick dagisplats på den avdelning vi verkligen ville ha, och under våren som var så omöjligt (enligt alla). Han är inskolad och gillar verkligen dagis!
Love fick plats i den gröna klassen, precis som han själv, och vi, ville. Och det känns, som sagt, underbart!
Jag har fått nytt jobb! På marknadsavdelningen på företaget i den spännande branchen. Det känns också så himla bra!

Det är fredag!
Livet leker!

(Så, då kanske man inte kan gnälla över en dålig morgon som blev knasig på grund av ett par blöta jeans som förväntades vara torra...? ;-)

6 kommentarer:

Helen sa...

Härligt när det blir bra för de små.

Anonym sa...

Hej!
Jag läste ett inlägg från februari där du skrev att du hade köpt två Hampen-mattor från ikea och du tänkte kanske tråckla ihop dom för att få dom att hålla ihop. Jag undrar bara hur det gick eftersom jag har funderat på att köpa två stycken. Håller dom ihop eller har du fått tråckla ihop dom och hur blev resultatet?

Tack på förhand!
Hälsningar
Mariell

Yogamamma sa...

Men du - vad härligt. Grattis både till dig, Love och Tage!!!

Anonym sa...

Skönt när det blir som man tänkt sig! Grattis till er! Själv har vi fortfarande inte fått dagis till hösten. Det enda vi vet är att vi inte får där vi bor. Trist!

[attle] sa...

hilajn - eller hur! Det finns så mycket man oroar sig för hela tiden ändå :-)

mariell - jag har inte tråcklat, de ligger där de ligger, men de glider isär och det retar skiten ur mig ;-) Så, jag ska köpa halkskydd och prova om det håller dem på plats.

yogamamma - Tack!!!

annica - jag försöker alltid vara cool och tänka som min far - det ordnar sig alltid, men fan vad man tänker och oroar sig ändå. Vad tråkigt för er med dagisplatsen, hoppas det löser sig ändå, nåt barn som flyttar eller på annat sätt inte behöver platsen. Ett tips är att hålla god och bra kontakt med förvaltningen, rövslicka tills du storknar och visa framfötterna ;-)

Anonym sa...

Hej igen och tack för svar!
Haha, ok då förstår jag. =)
Jag funderar på två vita såna mattor men jag skall i så fall försöka mig på att tråckla ihop dom. =)

Hälsningar
Mariell