tisdag, maj 20, 2008

läderlappen

två mornar i rad har jag sett två olika kvinnor, på tunnelbanan, med samma sak.
De sitter där med sina handväskor i knät, som man gör.
På handväskorna har de kvar läderlappen. Skinnlappen.
Lappen, gjord i skinn, som säger att deras handväska är i "genuine leather" eller "äkta skinn". Där sitter den kvar i sin lilla kulkedja, och dinglar.
Den ska bort! Man tar bort den såfort man fått väskan i sin ägo.
Jag blir full i skratt när folk inte tagit bort den. Fnissig.
På samma sätt full i skratt, som när folk inte tagit bort märket längst ner på kavaj-/rock-/kappärmen på en nyköpt kavaj/rock/kappa.
Det märket ska också bort! Bort, bort.
Ibland kan en välklädd man sitta där med snygg kostym, snygg i håret, ny rock och så sitter det där lilla, lilla märket kvar, längst ut på ena ärmen på rocken. Då börjar jag fnissa.
-Lilla gubben, vet han inte att märket ska tas bort, tänker jag.
Två mornar i rad har jag alltså fnissat lite åt läderlapparna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag irriterar mig på folk som inte tar bort prislappen under skorna. =)

Kram,
annaSv

Anonym sa...

annasv - jaaa, det ser så knasigt ut! :-D

Anonym sa...

Ha, ha, ha jag håller helt med! Även saker som att män som inte använder slips knäpper skjortan ända upp i halsen. De vet inte bättre stackarna :-D.