fredag, maj 16, 2008

tre funderingar idag

1. Jag läste nånstans att Pepsodent gjort nån undersökning av folks tandborstvanor.
Det visade sig bland annat att:
"En häpnadsväckande statistik över våra konsumentvanor visar att vi generellt byter tandborste 1,7 gånger per år och att det tenderar att bli alltmer sällan."
Men alltså - 1,7 gånger per år?! Det är ju skitsnuskigt! Är folk så snuskiga?!
Vi byter tandborstar mycket oftare än så. Jag tror vi byter 1 gång i månaden, eller så fort den känns eller ser lite sliten ut. Vi köper en massa tandborstar på Apoteket... :-)

Hur ofta byter ni tandborste egentligen?


2. Det här finner jag jäkligt komiskt:
http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article2474547.ab

Ja, jag har i och för sig undrat vad de där jäkla bäret gör där helt ensamt.
Men:
vem fan käkar burk-fruktsallad idag, år 2008?!
Aftonbladet skriver om det, vad är grejen med det?!
Och varför bryr jag mig över huvud taget?!
Hahaha!


3. Hur sjutton ska jag hitta rätt sportBH?!
Det är ju för fasen rena rama djungeln! En dyr djungel också!
Nog för att mina bröst krympt till i stort sett obefintliga (mina mått mätt, jag har alltid varit...bystig) så måste de ju ändå hållas på plats nu när jag ska sporta. Vore jobbigt att ha dem fladdrandes vid örona eller så.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där har jag också bloggat om. Folk är snuskigare än man tror. Du har väl sett Rent Hus?

Vi åt faktiskt fruktsallad på burk för någon vecka sedan *S* Nostalgi men sådär gott;-)

Anonym sa...

annica - Ja, det måste ju vara så, men jag förundras ständigt. Jag är väl naiv eller nåt ;-)
Är det sant?! Burk-fruktsallad, hahaha, vad lustigt! Min mormor kan nog bjuda på det ibland - jag ryser. Nä, färsk ska det vara för min del :-)

Anonym sa...

Fråga 1: Får ångest när jag tänker på alla bakterier som finns i gamla tandborstar. Här byts det minst en gång i månaden.

Fråga 2: Hmm, här hemma är Del Montes fruktcoctail en favorit :-) Röda bäret är ju asgott!!!!!

Fråga 3: Jag har tagit hjälp av kunnig expedit i sportaffären :-)

Yogamamma sa...

Fråga 1 - Vi byter betydligt oftare. I alla fall varannan månad, men nu inser jag att det är ganska snuskigt, så jag ska genast byta ut alla tandborstar när jag kommer hem ikväll

Fråga 2 - det där lilla röda bäret hade jag faktiskt helt glömt bort. Med andra ord äter vi aldrig frukt på burk. Varför liksom?

Fråga 3 - jag fyndade i USA. Men det är kanske lite långt att åka för dig.

Kajsa sa...

1: Ingen aning, känns som om vi byter då och då när de känna slitna. Håller ingen statistik, men jag tror att det är oftare än så.. ;)

2:Kom inte heller ihåg bäret för vi köper aldrig frukt på burk, men nu blev jag lite sugen. Jag gillar lite såna där konstiga förpackade saker, typ flygplansmat.

3: Gå till en riktigt bra affär där du kan få hjälp och satsa på en riktigt bra, föreslår jag.

Anonym sa...

christel - Tack för svar! ang bäret - du är galen ;-)

yogamamma - 1.Bytte du? 2.Ja, varför?! :-D 3.Hade gärna åkt! 4.Jag är skitglad för ditt plus på stickan!!!

kajsa - Tack för bra svar!