tisdag, maj 06, 2008

sockersug

det hade jag idag när jag skulle springa in en snabbis på Hemköp för att bara köpa lite mjölk och bregott.
Sjukt sug efter socker och sött.
Jag stillade det väldigt smart med sockerfritt godis.
Skitsmart! tyckte jag.
Det funkade utmärkt. Sug borta.
Verkligen skitsmart!
Hem och vände för att sedan ta på mig rollen som fotbollsmorsa.
Kände att min mage började bete sig lite underligt där jag stod vid sidan av fotbollsplanen.
Nåja.
Kände att magen verkligen började bete sig underligt på vägen hem.
Äsch. Jag är en huvudvärksmänniska, ingen magproblemsmänniska.
Åt middag hemma.
Magen inge bra.
Spelar lite sällskapsspel med familjen.
Magen gör ont!
Nattar två av barnen.
Magen börjar krampa.
Men framför allt.
Magen har börjat svälla.
Vid det här laget kan jag inte gå riktigt upprätt, men går till spegeln för att kolla.
Magen är svullen och stor som om jag vore gravid i v.30. På riktigt! T börjar skratta vid åsynen av min stora buk.
Och jag konstaterar - Verkligen skitsmart med sockerfritt godis, Anna.
Jag har aldrig varit med om nåt liknande.
Sockerfritt godis är djävulens påfund.
Aldrig mer. Aldrig igen.

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

En klassiker...

Hahahah.

Ät mörk choklad.