måndag, september 08, 2008

Migraine Girl.

Vaknade av min migrän. Jag har känt den större delen av natten, genom drömmarna.
Jag har kännt att den varit på väg hela helgen, men det var inte förrän anfallet kom som jag kom på det. Just det, migrän var det ju.
Migraine Girl.
Jag startade morgonen med en dubbeltreo, hjälper nada.
Kommer till jobbet. Migränen sitter typ i vänster ögonhåla. Mår illa.
Jag kom på att min chef nämnt nåt om nån nässpray som skulle vara så himla bra.
Gick till Apoteket. Migrännässpray.
Blir irrirterad på tjejen som hjälper mig som säger nåt liknande.
-Men, man måste veta att det är riktig migrän, annars hjälper den inte.
-Jo tack, det vet jag att det är. PUCKO! hade jag lust att avsluta med, men jag sa bara det första.

Tillbaka till jobbet. Sköt in sprayen på toa enligt konstens alla regler och la mig i vilorummet i 10 minuter.
Det är helt sjukt. Värken borta!
Alltså, jag har migrän fortfarande. Det känns i ögonen, huvudet, i kroppen, illamåendet och känsligheten.
Men. Det värker inte.
Det känns helt overkligt!
Weird.

Enda nackdelen är väl att sprayen är så dyr.
200 kr för 2 doser.
Men, den var ju jäkligt effektiv. Så, det var det värt.

Back on track!

8 kommentarer:

Ting sa...

Skönt att det släppte!

Hanna sa...

200 för 2 doser??? Det är ju fan helt bisarrt! Jag lider också av migrän, men har fan ingen lust att punga ut så jäkla mycket pengar för TVÅ doser!

Tjockalocka sa...

När du känner dig bättre kan vi prata lite varm bomull - glömde ju helt bort det på Golden! Jag kollade Kastrups texfree på nätet och hittar den inte där - men det verkar konstigt eftersom den taxfreen är gigantisk. Alltså, jag köper gärna "ut" en åt dig om den finns! Om den inte finns där vet jag inte om den möjligtvis kan finnas på Tokyos flygplats.

Kram och krya!

Kajsa sa...

Oj! Imponerad att du tog dig till jobbet. Jag ligger i en liten hög när jag har migrän, vilket som tur är är sällan. Sprayen har jag aldrig hört talas om men ska definitivt lägga på minnet! Även annan icke receptbelagd migränmedicin är ju ganska dyr så det är det nog värt.

Fredrik sa...

Låter lite som en pundare, sköt in sprayen på toan! :)

Yogamamma sa...

Shit, det låter så jobbigt det där, att ha migrän. Jag har haft riktigt rejäla huvudvärksattacker, men det har varit några få gånger i mitt liv. Att ha migrän, och att ha det hyfsat regelbundet (som några av mina vänner har) verkar sjukt jobbigt.
Och jäkligt irriterande att medicin kan vara så dyrt, kanske kan du få det på recept?

[attle] sa...

Ting - Ja, det var riktigt skönt!

sunkmamman - för mig är att slippa migrän värt mycket ;-)

tjockalocka - tack vad snäll du är.
Frågan är väl bara vad den kostar, jag anar att den är rätt dyr på Taxfreen också. Jag tror den går på ca 450 kr på Strawberry, och sen kanske det blir 150 kr i tull...

kajsa - jag har olika sorters anfall. Nån gång kräks jag som en jag vet inte vad, jag har även fått synbortfall på ena ögat osv. Denna gången var ganska "snäll"

fredrik - härligt eller hur :-)

yogamamma - jag har inte såna här anfall/attacker så ofta *peppar peppar*

Tjockalocka sa...

Jag kan ju sms:a dig när/om jag hittar den och kolla om det är OK. Maila mig ditt nummer före avresa den 27:e.