onsdag, september 10, 2008

mama mia!

Igår gick jag och min syster på bio och såg "Mama Mia"
Jag tyckte att den var en riktigt skön feelgoodfilm. En typisk gå-på-bio-med-min-älskade-syster-och-se-en-riktigt-mysig-film-film.
Jag är uppvuxen med ABBA's musik och kan många, till och med de flesta texterna.
Men, jag måste erkänna att jag aldrig riktigt tänkt på vad texterna innebär, vad de säger, förrän jag såg filmen igår. Vissa blir man verkligen sjukt gråtmild av, när man verkligen lyssnar på vad de sjunger.
Jag trodde nog inte att jag skulle tycka att den var så bra.
Alla har ju prisat den, då blir jag skeptisk. Det kändes lite konstigt, nästan fånigt, när de sjöng de första sångerna. Lite ovant. Sen köper man hela grejen och bara älskar det.
Meryl Streep är dessutom enormt vacker. Hon är fantastiskt! Vilken kvinna.

Efter filmen tog vi en kaffe och en kokosboll (bye bye GI!) och pratade, pratade, pratade.
Det var verkligen jättemysigt! Det är så skönt att prata med min syster. Det är så skönt att ha en syster!
Jag veeet, jag tjatar om det hela tiden. Men, hon är fanimig en fantastisk syster och underbar vän. Jag är så glad att jag har henne!

Jag kom hem full av energi och kunde inte somna på flera timmar. Jag tror dock att det sena kaffet var det största orsaken till den uteblivna sömnen.
Idag är jag helt slut.
Helt slut. Men, väldigt glad.

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Härligt!
Jag har ingen riktig syster.
Men du är väl de närmaste man kommer :-)
Jag är mycket nöjd.
Jag vill också se filmen.
Får vänta tills den går att ladda ner.

Fredrik sa...

Fint.

[attle] sa...

fru kaos - du är gullig du! Puss! Ang filmen tycker jag den var härlig att se på bio faktiskt. På Heron, sköna stolar och seriös publik. På riktigt.

fredrik - ja, systrar är fina. Musikaler roliga. :-)

Anonym sa...

Underbart att ha två döttrar som är systrar. Dessutom att ni har så mysigt tillsammmans. Älskar er!
Filmen tycker jag också är en riktig "måbraare". Heron kanonställe att sitta och se film på.

Ting sa...

Jag önskar att jag hade en syster jag med.