lördag, oktober 11, 2008

lördag = ikea

Jag har hittat en massa nyheter på Ikeas hemsida, så idag bar det av för att spana in.
Halva jordens befolkning var där. Vi käkade lunch mitt i kaoset. Sen skulle T slänga in ungarna på Småland. Jorå. Fullt, såklart.

Tage vill som vanligt inte sitta i vagnen. Love och Elis fladdrar omkring, T och jag försöker titta på Ikeas utbud.
-Nej sitta vagnen! Nej sitta vagnen! Tage inte sitta vagnen!!!
-Mamma vill att Tage ska sitta vagnen.
-Neeej!
-Var är Love?
-Här!
-Okej, men var är Elis då? T, vet du var Elis är?
-Han är därborta.
-Elis kom hit och gå med oss.
-Mamma, jag vill rita!
-Du får rita hemma.
-Jag vill rita NUUU!
-Mamma, kan jag få en sån här?
-Nej, vi ska inte köpa nån sån idag.
-Mamma, kan jag få en sån här då? Snääälla?!
-Nej.
-T, håller du koll på Elis?
-NEEEJ SITTA VAGNEN!
-Var är Love nu igen då...?

Kaos. Kaos. Kaos.
Vi tittade inte på en enda av sakerna på min Ikea-lista. En del skippade vi bara rakt av med tanke på kaoset. Andra hade såklart inte kommit in än.

Dagens inköp:
en toaborste (som vanligt)
en ny halkmatta till badkaret (igen)
en pussel-iskubsform (för att stilla Loves ha-begär)
en abnormt stor tandkrämstub (say what?! Ja, tandkräm. Vi var tvungna eftersom Tage gnagt på tuben)


Ikea suger när Småland är fullt.

7 kommentarer:

MorsanMia sa...

Impad
Japp inget småland inget IKEA...
De borde bygga ut Småland det är alldeles för ofta som det är fullt där

Yogamamma sa...

Puh. Jag har fått tips om att åka dit fredag eftermiddag/kväll. Då är det minst med folk och man kan till och med äta sin fredagsmiddag där hela familjen utan att bli ruinerad. Jag tror att jag satsar på det nästa gång jag ska till Ikea

Yogamamma sa...

och jag har ju, än så länge, bara ett barn.

Anonym sa...

Lovely!
Det är ju helt underbart att vara på IKEA med barn och halva Sveriges befolkning... Shit, jag blir helt nervös bara av att läsa ditt inlägg... Nä, är man ute efter att titta på nått speciellt är det nog bäst att lämna bort barnen! Det ska vi göra när vi ska kolla på nya soffor!
See you on saturday!!! Ska bli sååå kul.

Puss & kram

Sus sa...

Barn under 12 år och tjuriga män ska absolut bannlysas från Guds Hus.
Tjuriga män äga tillträde endast då deras plånka är välfylld.

Anonym sa...

Jag har ju bara ett barn, men hon VÄGRAR lämnas in på lekland....
Så det är bara att bita ihop och försöka handla snabbt som tusan.
Minns inte när jag strosade runt och småshoppade sist...
Men en toaborste kommer alltid med hem :-)

CamHel sa...

Mmmm.... vi har åxå varit där ja!!!!
Svettigt värre!! Hahahahahaha!

Camilla

http://grabbarnabusmamma.blogspot.com/