fredag, januari 16, 2009

fredag

Idag är en sån dag när jag funderar på om jag har en hjärntumör. Funderar igen. Jag har inte haft hjärntumör förut. Jag tror, igen.
Jag har en konstig stickade huvudvärk. Verkligen stickande, som en syl i bakhuvudet smäller den till när jag rör mig, när nåt låter högt, när jag tänker. Ja, två gånger under skrivandet av denna lilla textsnutt. Och där en tredje gång.
Sån här konstig huvudvärk får jag lite då och då, och då tror jag att det är en hjärntumör, typ.

Jag är hemma igen, nej. Jag är på jobbet igen efter en kort leverantörsvisit i Kalmar.
Fint hotell, fin middag, goood frukost, företagshistroiepresentation, frågor och svar, fabriksrunda, hälsa, vinka, ta i hand, rak i ryggen, småprat, le, le, le. För att snabbt flyga hem och landa på Bromma igen igår eftermiddag. Helt slut! Jag är helt slut av att representera Företaget.
Men, jag är väldigt nöjd. Mycket bra visit.
Nästa resa blir näst-nästa vecka, då England. Sen Kalmar igen nån vecka senare. Liten chans till Kina längre fram. Det är mycket nu.


Idag har jag lunchdate med T. Vi ska kolla glasögon och luncha.
Fredag, underbart med fredag. I helgen ska vi kanske försöka få vattkoppor i Nacka, kanske klämma in lite skridskor igen. Självklart ska jag snusa kattungar hos min syster. Jag är superförälskad i den stora, grå och lurviga kattungen kallad Franke. Han är störtskön och ruskigt söt. Lägenhets"affären" är ett steg längre fram efter några veckor av frustration, men fortfarande långt ifrån klar.


Vad gör ni nu för tiden?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ingen hjärntumör Anna!!! Du har bara haft lite mycket att göra och antagligen inte sovit tillräckligt.

Vad roligt att få resa runt lite i jobbet, blir lite avis faktist... jag får nöja mig med att lägga om svarta tår som ser ut som dom ska trilla av foten vilken dag som helst. Inte riktigt lika kul kanske? ;-)

Men hallå!?! Ni kan väl inte smitta ner ungarna med vattkoppor nu. Hur ska dom då orka leka sista helgen i januari?

Ses snart!
Kramar

Anonym sa...

Kul med resa lite hit & dit. I veckan har jag sett Västerhaninge, Spånga, Jordbro, Hallunda, Kungens Kurva, Bromma, Sumpan, Bromma, Kungsholmen å Gröndal. Södertälje glömde jag men det ser jag varje dag. Hotellfrukost? Nä gröt. På tal om frukost. I morse hade Martin Champagne med sig, så dagen på jobbet började riktigt bra. Annars? Jorå allt OK. Nu ere helg med sovmorgon, en bättre frukost åså. Skööönt. Ses kanske. PoK

Kaos-Anna sa...

Jag kan komma till er!

Gäddan sa...

Jag visnings-städar så fingrarna blöder!
Ska sälja huset och på söndag tittar de första spekulanterna in runt tre-snåret.
Städa, städa varje dag nu, och så varje jul, det rycker jag är kul!
(NOT!)