fredag, mars 27, 2009

kändis

Jag är hemma och vab´ar med äldsta, Love.
Igår eftermiddag gick jag och hämtade Elis och Tage från dagis.
När jag kom in i kapprummet är en av Tages bästa kompisar där, blir hämtad av sin pappa.
Pappan och jag hälsar på varandra varpå flickan säger helt underbart, ogenerat:
-Vems mamma är det där?!
-Jadu, jag vet inte riktigt... säger pappan och fortsätter. Men, jag tror att det är Tages mamma.
Jag kan inte hålla mig för skratt.
-Ja, jag är Tages mamma. Tages mamma är inte här så ofta, så det var väldigt bra gissat!

Förr i tiden visste alla vem jag var. Jag har släpat runt med alla ungarna överallt, hängt i alla parker, snackat med folk på bussen, i affären, vid dagis, hängt en hel del i kapprummet, snackat massa med personalen. Alla visste vem jag var och jag hade koll på alla andra.
Men, sen jag började jobba heltid och T deltid, är det han som lämnar och hämtar, han skolade in Tage, han fixar och trixar.
Alla vet vem Love, Elis och Tages pappa är.
Mamman? Näää...
Att mitt hår dessutom vuxit ut och blivit mörkbrunt, nästintill svart, hjälper ju inte till direkt.

Förr var man värsta kändisen. Det var tider det.

1 kommentar:

Ting sa...

Det är samma här!
Men allt har ju sin tid liksom. :O)