måndag, mars 30, 2009

otränad

Efter Kinaresan är jag sjukt rastlös och blir lätt uttråkad. Myror i kroppen.

Igår satt jag med en kopp kaffe och gluffade okänt antal chokladägg medans jag bläddrade i nån toppform-trim-tränings-komiform-tidning.
Slutade bläddra och bytte om till träningskläder och begav mig ut med stavarna.
Körde ett litet varv med stavarna, men gick hem med dem igen och ut igen och började springa istället.
Jag sprang, sprang och sprang tills mina höftböjare sa att de inte ville springa mer.
Låter som om jag sprang en mil, men det handlade om kanske 20 min springning. Ynklig som man är. (Jag har trots allt inte tränat nåt på en hel månad.)
Väl hemma körde jag ett corepass på 25 min.
Rastlösheten var inte lika kraftig efteråt. Mycket bra.

Idag klagar mina höftböjare nåt fruktansvärt. De gnäller och klagar, spänner sig och är stela.
Men, snäll som jag är, tänkte jag ge dem ett treat idag med.
Bodypump 55 min vid lunch. Nu jävlar!

Imorgon får jag antagligen försöka få tag i nån rullstol...