tisdag, mars 31, 2009

vab

Igår var jag tillbaka på jobbet igen efter vab i torsdags och fredags.
Alla frågar.
-Är alla barnen friska nu?
Jag vågar knappt svara ja på den frågan.
Imorse kom Tage in vid 6-tiden. Kokhet. Feber, såklart.
Så, idag vab´ar T.
Jag beklagade mig lite på jobbet varpå jag får till svar.
-Ja, men så har ni ju tre barn också...
Med andra ord, typ:
-Skyll er själva.

Vab-karusellen snurrar runt, runt, runt.
Runt, runt, runt. Runt, runt, runt.
Vab-karusellen snurrar runt, runt, runt.
Genom hela vintern.

2 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Konstigt uttalande. Kan inte låta bli att tänka tanken "vi som har fyra barn då"... Trist med alla dessa sjukdomar som bara går runt runt och nu är det ju minsan vårkänningar i luften, då borde väl ändå all denna skit ge med sig. Hoppas han kryar på sig fort och att ni andra slipper få det.

Kattis sa...

I hear you A!
Jag skyller mig inte alls själv.
Jag skyller på alla andra.
Alla andra som drar med smittor till dagis och smittar mina barn.
*pekar finger på alla andra*

Jag mår illa i VAB-karusellen.
Eller så är det kräksjukan igen...