tisdag, december 15, 2009

tisdag på jobbet

Idag har det varit en ganska vanlig dag på jobbet. Fast, idag är jag faktiskt lite extra varm om hjärtat.
Min närmaste kollega är på tryckstart och vi pratade lite jobb, bollplankade idéer och gick igenom to do på telefon idag.
Hon utbrister:
-Åååh, vad mysigt det är att prata med dig. Det känns så hemvant! Det ska bli så skönt att komma hem. Jag riktigt längtar.
Hon kommer hem imorgon, vi har inte setts sedan i fredags.
Men, de orden fick mig att bli så glad och jag hälsade henne att hon är varmt välkommen i morgon.
Varmt välkommen hem, hem till vår lilla familj. Jobbfamiljen. För vi är som en liten familj i vår lilla inköpsgrupp om 8 personer.
En familj som blir så glada att ses efter affärsresor och semestrar att man nästan kan ta på glädjen bland oss. En familj som ringer eller sms'ar oroligt och frågar om allt är bra när man råkar bli oväntat sen till jobbet. En familj som jag umgås med flera timmar om dagen, som känner mig, som vet hur jag är och jag vet hur de är. Vi jobbar tillsammans med saker som vi är genuint intresserade av.
Självklart finns det dagar då någon eller några retar gallfeber på mig eller jag på dem, och andra dagar känns jobbet tungt och trist.
Men. Min jobbfamilj är en av de bästa.
Jag vet att den inte vara för evigt. För snart lämnar vår 23-åring bo't för studier, vår 26-åring längtar utomlands och min närmaste kollega går inom några år i pension.
Men, tills dess tänker jag njuta av min mysiga jobbfamilj.

1 kommentar:

PaP sa...

Var glad för att du har en sån fin familj, hemma och en på arbetet.
Må bra!
Kram