tisdag, augusti 28, 2007

tre nyanser av blått

Vi har en strumppåse.
Ja, alla omaka strumpor man hittar efter tvätten slänger man i strumppåsen och sen när den är lite full häller man ut alla och matchar så många par man kan.
Idag hällde vi ut den efter långt sparande. Vi matchade säkert över 20 par!
Jag är förundrad över hur många nyanser av blått man kan göra på barnstrumpor.
Man tycker sig köpa många av samma färg, men efter tvättar och annat skit är de alla olikfärgade ändå.
Jag lyckades matcha ihop de flesta, men det blev tre nyanser kvar, helt omaka.
Jag slängde dem, för jag tycker mig minnas att de blev kvar sist också.

Vi provar alltid olika tänkanden inför strumpköp.
-Många av samma färg, så maximerar man matchningen efter tvätten.
-Grälliga färger så de blir lättmatchade.
-Grälliga/tydliga mönster för lättare matchning.

Inget fungerar klockrent.
Vi tänker vidare.

1 kommentar:

mallan marushka sa...

jag köper baras svarta strumpor med figurer på. Tre för 00 på MQ till J och tre för 99 till mig på lindex. Ungarna... fan ska de ha strumpor också.... deras mormor köpte en herrans massa äckligt rosa med betty spagetti (who??????????) på på Lsite marknad, de får duga!