måndag, september 24, 2007

jag mötte lassie, typ, del 3 + hjälp!

spanade in ett par snygga stövlar som stod vid bankomaten i vår lilla del av stan. Glodde in dem rätt intensivt. Jag är nämligen stöveljägare. Jag vill ha ett par sjyssta stövlar i höst och vinter. Och jag är petig.
Tillslut stannade jag precis bredvid dem och berömde dem.
Tittade upp på ägaren och frågar lite fräckt var hon köpt dem.
Jag brukar ofta få svaret "London faktiskt" "i Paris" eller nåt liknande, men nej då.
Fyndade på svensk kedja, nyligen.
Inser då att det är Belindas stövlar jag står och berömmer och vill ha likadana.

Dessutom har jag hittat dem, och köpt dem.
Men nu velar jag som f-n.
40´orna sitter jättetajt över foten, man måste kämpa på dem, väl på sitter de lagom på längden. 41´orna sitter löst, sitter bra med fleecesula i, så då får jag ju varm stövel i vinter också, men tänk om de töjer sig jättemycket.
Jag och mina skoköp är veliga historier.

Det är skinnstövlar/stövletter med lite mc-stuk.
och jaaa, jag har stora fötter :-D
Kan ni hjälpa mig?
Trånga över foten som kanske töjer sig-40´or?
eller stora 41´or med sula i?

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

Belinda är cool. Och trevlig. Jag har käkat lunch med henne. Och blivit inbjuden på fest av henne.
DET du :)

[attle] sa...

då är jag liiite cool, för jag har likadana stövlar som henne nu ;-)
Ni är ju praktiskt taget kompisar ju! Inga åsikter i storleksfrågan?

Yogamamma sa...

är det skinn så töjer de sig ju, så satsa på 40. Tycker jag.

[attle] sa...

Gah! Jag hade nästan bestmät mig, men nu har två sagt att jag ska satsa på 40´orna. Måste nog åka och prova igen... Hahaha!