fredag, september 14, 2007

Tage sjunger!

underbara, lilla 11-månaders, Tage sjunger!
Kan ni gissa vad?

Man kanske skulle gissa imse-vimse, bä-bä, i ett hus vid skogens slut eller nåt sånt.
Men, nej. Inte Tage inte.
Tage går ut hårt och sjunger Jojje Wadenius.
Jojje Wadenius och "Mitt sår".

Love och Elis älskar Jojjes skiva Goda´Goda´. De vill nästan jämt lyssna på den i bilen. Den drar igång storstilat med "Mitt sår" och efter några låtar till, vill de gärna höra den igen.
-Mamma, jag vill höra Aj, det kom blod, igen!
Varför skaffa dvd-spelare i bilen när man kan dyka in i Wadenius underbara värld?!
Love går runt och sjunger Jojjes fantastiska texter och dessutom sjunger han Jojjes ibland vansinniga gitarrsolon i allra bästa 70-talsanda.

Så, imorse när Love började sjunga (medans han knöt på sig skorna):
"Jag slog mig mitt på knä´t igår
AJ, AJ, AJ, AJ
Det gjorde ont, det blev ett sår
AJ, AJ, AJ, AJ
Det kommer blod, tre fyra droppar i en flod
AJ, AJ, AJ"

Så hängde Tage med på "ajajajaj" och man hör verkligen att han sjunger den. Gulle!
Han har helt enkelt blivit hjärntvättad i bilen. Hahaha!


Bra barnskiva! Precis som det står på fodralet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig hört talas om denna skiva men ska genast ut och kolla om jag hittar den. Eller på lunchen såklart *ler*.
Thanx!

[attle] sa...

tina n - Då får vi se om ni uppskattar den lika mycket som vi :-)