onsdag, oktober 03, 2007

spånar tårta

ja, imorgon fyller barnens dagis år. 25 år till och med och i och med det utlyser de en tårttävling.
Varje familj ska baka en tårta och man har 4 kategorier att välja mellan.
läskigaste
gulligaste
roligaste
godaste

Man lämnar in dem vid kl.15 och sen blir det fika efter det, alla ska smakprovas och bedömmas.

Självklart har Love och Elis valt läskigaste.
Dessutom har T spånat tårtidéer med dem. Typ:
"Man kanske kan göra en kropp och sen gör man en liten tårta som är huvudet, så har nån blivit halshuggen, med massa knivar och blooood."
Eeeh. Tack för den T!
Det blir ju jag som ska göra den.
Alltså, jag vete sjutton hur jag ska få till allt!
Nu har ju barnen dessutom ganska höga förväntningar.
Gah!

Någon som har lite tårttips?! (förutom att gå och köpa nån på nåt kondis ;-))

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Säg till dagis att dom kan göra tårtan där, tillsammans med barnen.
Låt dig inte utnyttjas.
Du kommer gå under under alla dessa dagis och skolår som du har framför dig.
På Noels dagis gjorde dom en jättelång ormtårta. Sockerkasformar på rad som slingrade sig, med grön grädde...den var fin. Men det gjorde dom där.

[attle] sa...

Äsch, jag utnyttjas inte! jag engagerar mig ;-)